Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

Τo πόρισμα για τους επίορκους των δήμων

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ: ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ
Παράνομες κρίνει μονιμοποιήσεις συμβασιούχων στον Δήμο Δραπετσώνας το ΑΣΕΠ και ζητά ανάκληση των προσλήψεων. Η απόφαση αποτελεί «πιλότο» για αντίστοιχες παράνομες μετατροπές συμβάσεων σε άλλους δήμους και αποσαφηνίζει το πλαίσιο αντιμετώπισής τους.
Απόφαση-σταθμός του ΑΣΕΠ στις 4 Νοεμβρίου κρίνει ως παράνομες τις 27 μονιμοποιήσεις συμβασιούχων στον πρώην Δήμο Δραπετσώνας που είχαν πραγματοποιηθεί το 2004 με τα κριτήρια του «Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου» (ΠΔ 164/2004) και ζητά την ανάκληση των προσλήψεων.
Η απόφαση 590 του Γ' Τμήματος του ΑΣΕΠ στηρίζεται στο πόρισμα του επιθεωρητή της Ανεξάρτητης Αρχής Λ. Λυμπερόπουλου που αποκάλυψε τις παρατυπίες στις μονιμοποιήσεις των συμβασιούχων στον Δήμο Δραπετσώνας, όπου αποκαλύπτεται πως πραγματοποιήθηκαν εν γνώσει της δημοτικής αρχής την περίοδο 2002-2006.
Η απόφαση αποτελεί «πιλότο» για αντίστοιχες παράνομες μονιμοποιήσεις συμβασιούχων σε άλλους δήμους και αποσαφηνίζει το πλαίσιο αντιμετώπισής τους.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΣΕΠ που αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος», οι 27 υπάλληλοι «κατασκεύασαν» με ψευδή στοιχεία τη νομιμότητα της μετατροπής των συμβάσεών τους και παραπλάνησαν τα αρμόδια τμήματα του ΑΣΕΠ, προκαλώντας οικονομική ζημιά που ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Το πόρισμα περιλαμβάνει διαλόγους του δημοτικού συμβουλίου που φανερώνουν ότι ο δήμαρχος και ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι παραβίασαν με δόλιο τρόπο τον νόμο έχοντας πλήρη επίγνωση του τι έκαναν.
Το πόρισμα παραδόθηκε αρμοδίως στον εισαγγελέα, ο οποίος άσκησε ποινικές διώξεις στους υπευθύνους και η υπόθεση εξετάζεται δικαστικά, ενώ παράλληλα η απόφαση του ΑΣΕΠ διαβιβάστηκε στον δήμο προκειμένου να προχωρήσει στην ανάκληση των παράνομων προσλήψεων. Ομως η νέα δημοτική αρχή στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας αρνείται να διακόψει την εργασιακή σχέση με τους συγκεκριμένους υπαλλήλους όπως εισηγείται το ΑΣΕΠ και συνεχίζει να τους απασχολεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκης αναμένεται να κοινοποιήσει την απόφαση του ΑΣΕΠ στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου η αρμόδια ελεγκτική αρχή να ζητήσει τη διακοπή της καταβολής των μισθών στους συγκεκριμένους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΣΕΠ διαπιστώθηκε ότι υπάλληλοι και δημοτική αρχή είχαν «συνεργαστεί» για την κατάθεση ψευδών στοιχείων. Συγκεκριμένα απέκρυψαν τις πραγματικές συμβάσεις τους, ενώ... έκρυψαν δικαστικές αποφάσεις που αποδείκνυαν τα χρονικά διαστήματα προϋπηρεσίας που βεβαιώθηκαν από τον δήμο, κατά τα οποία οι υπάλληλοι δεν εργάζονταν στις υπηρεσίες του.
Παράλληλα κατασκευάστηκαν ψευδείς βεβαιώσεις του δημάρχου για να καλυφθούν κενά χρονικά διαστήματα εργασίας που τους απέκλειαν τη δυνατότητα μονιμοποίησης και το δημοτικό συμβούλιο βεβαίωσε ψευδώς ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Μεταξύ των παράνομα μονιμοποιηθέντων υπαλλήλων υπάρχουν και περιπτώσεις που μονιμοποιήθηκαν χωρίς καν να έχουν υποβάλει σχετική αίτηση μετατροπής των συμβάσεών τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΕΠ, είχε ληφθεί απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο να απορριφθούν οι μετατροπές συμβάσεων των συγκεκριμένων υπαλλήλων που δεν είχαν καταθέσει αιτήσεις. Δύο ημέρες αργότερα αποφασίστηκε τελικά από το δημοτικό συμβούλιο η έγκριση των μονιμοποιήσεων, χρησιμοποιώντας πλήθος ψευδών στοιχείων και δικαιολογητικών με ψευδείς βεβαιώσεις του τότε δημάρχου για την επικύρωση της προϋπηρεσίας.
Τέλος καταγράφεται στην απόφαση του ΑΣΕΠ ότι δεν γνωστοποιήθηκε στην ανεξάρτητη αρχή πως ορισμένοι από τους 27 υπαλλήλους προσελήφθησαν μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ ή είχαν προσληφθεί ως εποχικό προσωπικό. Και τα δύο κριτήρια απεκρύβησαν από το δημοτικό συμβούλιο το 2004, καθώς αποτελούν προϋποθέσεις εξαίρεσης των απασχολουμένων από τα κριτήρια του «Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου».
  • ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
    Το πόρισμα του ΑΣΕΠ για τις 27 παράνομες μονιμοποιήσεις συμβασιούχων στον Δήμο Δραπετσώνας παραδόθηκε αρμοδίως στον εισαγγελέα, ο οποίος άσκησε ποινικές διώξεις στους υπευθύνους και η υπόθεση εξετάζεται δικαστικά
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ
Απόφαση για την επαναπρόσληψη των ΑΜΕΑ
Το ΑΣΕΠ με την απόφασή του κρίνει ότι παράνομα μετατράπηκαν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου των ΑΜΕΑ σε αορίστου χρόνου, αφού επιδοτήθηκαν από ειδικά προγράμματα και δεν μπορούσαν να ενταχθούν στο πεδίο εφαρμογής του «διατάγματος Παυλόπουλου».
Ωστόσο σημειώνεται ότι η απόφαση του ΑΣΕΠ, που ανακαλεί τις παράνομες εγκριτικές αποφάσεις, δεν έχει ουσιαστική συνέπεια για τους ΑΜΕΑ, καθώς με ρητή διάταξη νόμου επιτρέπεται η συνέχιση απασχόλησης ατόμων με ειδικές ανάγκες σε επιχειρήσεις των ΟΤΑ και του ευρύτερου δημόσιου τομέα μετά την ολοκλήρωση του επιχορηγούμενου προγράμματος από τον ΟΑΕΔ, όταν ο φορέας εξακολουθεί να επιθυμεί τη συνέχιση της απασχόλησής τους.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το πόρισμα του ΑΣΕΠ του 2011, τα άτομα ΜΕΑ ήταν συνολικά 5, ενώ προστέθηκαν και άλλοι δέκα με αναπηρία άνω του 50%, σύμφωνα με σχετικές βεβαιώσεις που προσκομίστηκαν από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές.
Στην απόφαση του ΑΣΕΠ καταγράφεται επίσης το παράδειγμα υπαλλήλων όπου από δικαστικές αποφάσεις προκύπτει ότι το κενό των συμβάσεών τους ήταν μεγαλύτερο του έτους, ενώ το «ΠΔ Παυλόπουλου» προέβλεπε δίμηνη διακοπή. Οι αποφάσεις αυτές κρύφτηκαν κάτω από το χαλί από το δημοτικό συμβούλιο και κατασκευάστηκαν ψευδείς βεβαίωσης του δημάρχου ότι οι υπάλληλοι απασχολούνταν αδιάλειπτα με ενεργό σύμβαση.
ΔΙΑΛΟΓΟΙ - ΦΩΤΙΑ
Αποκαλυπτικά τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου
Η απόφαση του ΑΣΕΠ αποκαλύπτει το μέγεθος των παρατυπιών για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων στον Δήμο Δραπετσώνας το 2004. Χαρακτηριστικά είναι τρία παραδείγματα εργαζομένων που αναφέρει το πόρισμα, όπου με παρέμβαση της δημοτικής αρχής μονιμοποιήθηκαν με «παραποιημένη προϋπηρεσία» και συγκεκριμένα:
• Ο υπάλληλος Μ.Χ. επικαλούνταν τρεις συμβάσεις για χρονικά διαστήματα που καλύπτουν τις προϋποθέσεις του 164/2004. Ωστόσο, εμφανίζει δύο συμβάσεις με διακοπή μεταξύ τους που ξεπερνά τους 15 μήνες.
Η ίδια η δημοτική επιχείρηση αρχικά απορρίπτει την αίτηση για μονιμοποίηση του υπαλλήλου, αλλά ο δήμαρχος επανυποβάλλει τον φάκελο προσθέτοντας ανύπαρκτη σύμβαση για να καλύψει το σχετικό μεσοδιάστημα. Τελικά εγκρίνεται από το δημοτικό συμβούλιο και εν συνεχεία από το Δ΄ Τμήμα του ΑΣΕΠ που εξέτασε μόνο τα στοιχεία που του δήλωσε ο δήμος.
• Η υπάλληλος Σ.Ε. εμφάνισε δύο συμβάσεις με διακοπή μεταξύ τους 11 μηνών. Ο αρμόδιος αναφέρει ότι δεν εντάσσεται στα κριτήρια του «ΠΔ Παυλόπουλου», καθώς ο υπάλληλος δεν είχε ενεργό σύμβαση και ότι δεν συμπλήρωνε τον απαιτούμενο χρόνο υπαγωγής στις διατάξεις του 164/2004, που ήταν 24 μήνες. Ο δήμαρχος επανυπέβαλε τα χαρτιά της και βεβαίωσε ψευδώς ότι απασχολήθηκε στο μεσοδιάστημα. Τελικά εγκρίθηκε η μονιμοποίηση από το δημοτικό συμβούλιο.
• Ο υπάλληλος Π.Α. προσκόμισε συμβάσεις για να αποδείξει τη διαρκή εργασία του στον δήμο αποκρύπτοντας ότι στο ενδιάμεσο διάστημα είχε υποβάλει αγωγή ενωπίον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, με την οποία ομολογούσε ότι ήταν εκτός εργασίας από 15.10.2003 μέχρι 30.11. 2004 λόγω άκυρης απόλυσης και δεν παρείχε υπηρεσίες στον δήμο. Η δικαστική απόφαση εξαφανίστηκε και στη θέση της χρησιμοποιήθηκε βεβαίωση του δημάρχου ότι απασχολήθηκε το επίμαχο διάστημα και δεν είχε διακοπή 13 μηνών.
Στο πόρισμα της ανεξάρτητης αρχής αναφέρονται και οι διάλογοι από τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, που αποκαλύπτουν ότι η διοίκηση και οι δημοτικοί σύμβουλοι του δήμου Δραπετσώνας γνώριζαν ότι οι μονιμοποιήσεις ήταν παράτυπες.
Αναφέρεται μάλιστα ότι ο δήμαρχος και υπάλληλοι είχαν απευθυνθεί στον εργατολόγο κ. Αλέξη Μητρόπουλο, ο οποίος είχε γνωμοδοτήσει για κάποιους υπαλλήλους ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη μονιμοποίησή τους. Στα πρακτικά των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2004 ο δημοτικός σύμβουλος Κ.Σ. προειδοποιεί ότι οι μετατροπές συμβάσεων είναι παράνομες: «Πώς θα γινόντουσαν αυτοί αορίστου χρόνου; Επειδή θα τους προτείνουμε εμείς; Ολοι αυτοί που αναφέρθηκαν προηγουμένως, οι δύο από τους τρεις, δεν πληρούσαν ούτε μια προϋπόθεση του πδ/τος 164, άρα πώς θα γινόντουσαν αορίστου χρόνου; Επειδή είπαμε, είναι καλά παιδιά, ξέρουν το αντικείμενο ... Εμείς κύριοι δεν μπορούμε να κάνουμε κανέναν αορίστου χρόνου εάν δεν προβλέπεται αυτό, δεν μπορεί κανένας μας να κάνει τίποτα ... Εδώ μέσα δεν ακουστήκανε να κάνουμε μαϊμού συμβάσεις στις ενδιάμεσες ημερομηνίες που δεν δουλεύανε οι συγκεκριμένοι και οι μαϊμού συμβάσεις να είναι νόμιμες; Εδώ μέσα δεν ακούστηκε αυτό;?».
«Φούσκες»
Αντίστοιχα ο δημοτικός σύμβουλος Κ.Α. απευθυνόμενος σε δημοτικό σύμβουλο που αναφέρει ότι η απόφασή τους είναι ποινικά κολάσιμη καθώς βεβαίωσαν ψευδή και αναληθή γεγονότα, είπε «δύο λόγια καθαρά και ξάστερα, κύριοι συνάδελφοι, εγώ πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μόνο οικονομικό. Τα περί ποινικών ευθυνών που αναφέρθηκαν απόψε εδώ είναι φούσκες. Θα σου εξηγήσω εγώ κ. Δ. Πραγματικά ο δήμαρχος δεν φοβάται άλλες περιπτώσεις που έχουν στραφεί εισαγγελείς εναντίον του προσωπικά και θα φοβηθεί τώρα που θα πάμε κατηγορούμενοι, αν πάμε, όλοι παρέα; Δεν ιδρώνει ο δήμαρχός μας».
ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ 
Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: