Το ιαπωνικό “ιπτάμενο” τρένο maglev (magnetic levitation - μαγνητική αιώρηση), έκανε νέο ρεκόρ ταχύτητας, το οποίο μάλιστα κατείχε το ίδιο, φτάνοντας τα 603 χλμ/ ώρα, σε δοκιμή πριν από καιρό, κοντά στο όρος Φούτζι.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, το τρένο έσπασε το ρεκόρ των 590 χλμ/ ώρα που είχε επιτύχει σε προηγούμενο τεστ.
Νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας
Τα τρένα maglev χρησιμοποιούν ηλεκτρικά φορτισμένους μαγνήτες για να ανυψώσουν και να μετακινήσουν βαγόνια πάνω από τις ράγες. Η ιαπωνική JR Central, στην οποία ανήκει το εν λόγω τρένο, θέλει να ενεργοποιήσει την εν λόγω υπηρεσία/ διαδρομή μεταξύ του Τόκιο και της Ναγκόγια μέχρι το 2027. Το ταξίδι, συνολικού μήκους 280 χλμ, θα διαρκεί μόνο 40 λεπτά, λιγότερο από το μισό της παρούσας διάρκειας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες δεν θα βιώνουν τις εντυπωσιακές ταχύτητες οι ίδιοι, καθώς το μέγιστο όριο θα είναι τα 505 χλμ/ ώρα.
Το κόστος κατασκευής θεωρείται πως θα ανέρχεται περίπου στα 100 δισ. δολάρια, μόνο μέχρι τη Ναγκόγια, ενώ το 80% της διαδρομής θα λαμβάνει χώρα μέσα από τούνελ, σύμφωνα με το AFP. Σημειώνεται πως η ιαπωνική κυβέρνηση προσβλέπει σε πώληση της τεχνολογίας maglev στο εξωτερικό.
Νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας
Τα τρένα maglev χρησιμοποιούν ηλεκτρικά φορτισμένους μαγνήτες για να ανυψώσουν και να μετακινήσουν βαγόνια πάνω από τις ράγες. Η ιαπωνική JR Central, στην οποία ανήκει το εν λόγω τρένο, θέλει να ενεργοποιήσει την εν λόγω υπηρεσία/ διαδρομή μεταξύ του Τόκιο και της Ναγκόγια μέχρι το 2027. Το ταξίδι, συνολικού μήκους 280 χλμ, θα διαρκεί μόνο 40 λεπτά, λιγότερο από το μισό της παρούσας διάρκειας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες δεν θα βιώνουν τις εντυπωσιακές ταχύτητες οι ίδιοι, καθώς το μέγιστο όριο θα είναι τα 505 χλμ/ ώρα.
Το κόστος κατασκευής θεωρείται πως θα ανέρχεται περίπου στα 100 δισ. δολάρια, μόνο μέχρι τη Ναγκόγια, ενώ το 80% της διαδρομής θα λαμβάνει χώρα μέσα από τούνελ, σύμφωνα με το AFP. Σημειώνεται πως η ιαπωνική κυβέρνηση προσβλέπει σε πώληση της τεχνολογίας maglev στο εξωτερικό.
Νίκος Αναστασίου - Kaizen
Πηγή: aftodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου