Λες και κλείνει παλιούς, ανοιχτούς οικογενειακούς λογαριασμούς συμπεριφέρεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Χθες, επισκέφτηκε τα αμαξοστάσια του ΟΑΣΑ, για να προβάλει τάχα ένα σημαντικό πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στην Αττική. Αλλά στην πραγματικότητα έκανε απροκάλυπτη διαφήμιση της επικείμενης ιδιωτικοποίησής τους.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κινείται λες και ξεπληρώνει ένα παλιό οικογενειακό χρέος 32 και πλέον ετών. Το 1992 ο πατέρας του Κωνσταντίνος, πρωθυπουργός της χώρας τότε, αποφάσισε να γίνει Θάτσερ της Ελλάδας ξεκινώντας από την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Προκάλεσε ασύλληπτο χάος σε όλο το λεκανοπέδιο δίνοντας σε ιδιώτες τις γραμμές και τα λεωφορεία και πυροδοτώντας μια πρωτοφανή αντιπαράθεση με τα συνδικάτα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. «Μητσοτάκης vs Κολλάδες» ήταν το «μότο» της αναμέτρησης.
Τελικά ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έχασε και το ιδιωτικό συγκοινωνιακό όραμά του συνετρίβη πριν από τριάντα και πλέον χρόνια. Οι αστικές συγκοινωνίες στο λεκανοπέδιο επέστρεψαν στον δημόσιο έλεγχο και στον κεντρικό σχεδιασμό. Πρακτικά δεν μπορούσε να γίνει και αλλιώς, όπως απέδειξαν πολύ πιο φιλόδοξα σχέδια ιδιωτικοποίησης, όπως των βρετανικών σιδηροδρόμων, που κατέληξαν σε ένα αιματηρό και πολύνεκρο φιάσκο.
Αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει να επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος, εν προκειμένω του συγκοινωνιακού εγκλήματος, για να εκπληρώσει το παλιό οικογενειακό χρέος. Ηταν τυχαία ή σχεδιασμένη η απροκάλυπτη διαφήμιση των ιδιωτικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ, που αναλαμβάνουν έργο στην Ανατολική και Δυτική Αττική, μέσα στο δημόσιο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ;
Προφανώς και δεν ήταν τυχαία. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη νομοθετήσει τη δυνατότητα ιδιωτικοποίησης του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική και όχι μόνο. Στο τελευταίο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες πριν από την καλοκαιρινή διακοπή της Βουλής οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί, που ανήκουν στο Υπερταμείο, είναι οι πρώτοι που κρεμιούνται ως κρέατα στο τσιγκέλι του χασάπη.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδιάζει η κυβέρνηση προβλέπει πολύ δημόσιο χρήμα για αγορά νέων λεωφορείων, άγνωστης χρηματοδότησης ιδιωτικές επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες και πολλές μεγάλες ευκαιρίες κερδοσκοπίας από τη συστηματική απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών. Αλλά κάποιος χρειάζεται να πει στον Κυριάκο Μητσοτάκη πως το 2024 δεν είναι 1992 και τα λεωφορεία δεν μεταφέρουν σκουπίδια.
Πηγή: efsyn.gr
Προκάλεσε ασύλληπτο χάος σε όλο το λεκανοπέδιο δίνοντας σε ιδιώτες τις γραμμές και τα λεωφορεία και πυροδοτώντας μια πρωτοφανή αντιπαράθεση με τα συνδικάτα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. «Μητσοτάκης vs Κολλάδες» ήταν το «μότο» της αναμέτρησης.
Τελικά ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης έχασε και το ιδιωτικό συγκοινωνιακό όραμά του συνετρίβη πριν από τριάντα και πλέον χρόνια. Οι αστικές συγκοινωνίες στο λεκανοπέδιο επέστρεψαν στον δημόσιο έλεγχο και στον κεντρικό σχεδιασμό. Πρακτικά δεν μπορούσε να γίνει και αλλιώς, όπως απέδειξαν πολύ πιο φιλόδοξα σχέδια ιδιωτικοποίησης, όπως των βρετανικών σιδηροδρόμων, που κατέληξαν σε ένα αιματηρό και πολύνεκρο φιάσκο.
Αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει να επιστρέψει στον τόπο του εγκλήματος, εν προκειμένω του συγκοινωνιακού εγκλήματος, για να εκπληρώσει το παλιό οικογενειακό χρέος. Ηταν τυχαία ή σχεδιασμένη η απροκάλυπτη διαφήμιση των ιδιωτικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ, που αναλαμβάνουν έργο στην Ανατολική και Δυτική Αττική, μέσα στο δημόσιο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ;
Προφανώς και δεν ήταν τυχαία. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη νομοθετήσει τη δυνατότητα ιδιωτικοποίησης του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική και όχι μόνο. Στο τελευταίο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες πριν από την καλοκαιρινή διακοπή της Βουλής οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί, που ανήκουν στο Υπερταμείο, είναι οι πρώτοι που κρεμιούνται ως κρέατα στο τσιγκέλι του χασάπη.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδιάζει η κυβέρνηση προβλέπει πολύ δημόσιο χρήμα για αγορά νέων λεωφορείων, άγνωστης χρηματοδότησης ιδιωτικές επενδύσεις στις αστικές συγκοινωνίες και πολλές μεγάλες ευκαιρίες κερδοσκοπίας από τη συστηματική απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών. Αλλά κάποιος χρειάζεται να πει στον Κυριάκο Μητσοτάκη πως το 2024 δεν είναι 1992 και τα λεωφορεία δεν μεταφέρουν σκουπίδια.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου