Τα τροχαία ατυχήματα πολλά από τα οποία θανατηφόρα και η γενικότερη ανεπάρκεια του οδικού άξονα Έδεσσας-Θεσσαλονίκης ήταν η αιτία που το Φθινόπωρο του 2004 πολίτες της Έδεσσας αποτέλεσαν την «Ομάδα Πρωτοβουλίας» με σκοπό τη διεκδίκηση της βελτίωσής του ως τα όρια με το νομό Φλώρινας καθώς και την άμεση υλοποίηση της νότιας παράκαμψης της πόλης -που καθυστερούσε χρόνια -ώστε να μη διέρχεται μέσα από αυτή το βαρύ ρυπογόνο φορτίο από νταλίκες, φορτηγά και διερχόμενα Ι.Χ..
Πολύ σύντομα αρχές του 2005 η «Ομάδα Πρωτοβουλίας» μετονομάζεται σε «Ομάδα Πρωτοβουλίας Πολιτών Νομού Πέλλας» η οποία μετά από εσωτερικές διαφωνίες έβαλε ισότιμα μαζί με το οδικό την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου βάζοντας για πρώτη φορά το ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Νομού με τη Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών συμπεριλαμβανόμενης και της Αλμωπίας. Ενώ ταυτόχρονα πλαισιώνεται από πολίτες και άλλων περιοχών του νομού.
Η μαζική συγκέντρωση πολιτών στο πνευματικό κέντρο της Μητρόπολης με θέμα το ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ και ΟΔΙΚΟ δίκτυο και η πορεία προς την Πλατεία Ελευθερίας με ολιγόλεπτο κλείσιμό της στις 3-4-2005 καθώς και η μεγάλη συγκέντρωση στις 12-5-2005 στην ίδια πλατεία ήταν το έναυσμα μιας σειράς κινηματικών δράσεων για τα επόμενα χρόνια που εστιάσθηκαν κύρια στο σιδηροδρομικό δίκτυο με τη σύσταση το 2007 της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν.Πέλας».
Στα χρόνια που ακολούθησαν οι βελτιώσεις του οδικού δικτύου μεταξύ των οποίων η ολοκλήρωση της νότιας παράκαμψης της Έδεσσας και παράκαμψη της Πελλαίας χώρας ήταν ελάχιστες.
Στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά από ένα διάστημα αναβάθμισης και βελτίωσης των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας (2007-2009) ξεκίνησε η διαδικασία διάλυσης με καταργήσεις δρομολογίων ως συνέχεια του κατακερματισμού του ΟΣΕ σε διάφορες θυγατρικές εταιρείες, όπως η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, με σκοπό την περικοπή των δαπανών και την αχρήστευση του Οργανισμού.
Ώσπου φτάσαμε στο τραγικό αποτέλεσμα του εγκλήματος των Τεμπών και την επιχείρηση συγκάλυψής του. Πρέπει όμως να τονίσουμε πως οι διαχρονικές αμαρτίες στο σιδηρόδρομο δεν ξεπλένουν ούτε αμβλύνουν τις αποκλειστικές ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας που ήταν Κυβέρνηση την τελευταία τετραετία πριν το έγκλημα και είχε γίνει αποδέκτης επανειλημμένων προειδοποιήσεων από τους μηχανοδηγούς ακόμη και λίγες μέρες πριν το έγκλημα.
Στο φυλλάδιο που εξέδωσε η «Πρωτοβουλία Πολιτών Νομού Πέλλας» με αφορμή την εκδήλωση της 3-4-2005 επισυνάπτεται σημείωμα δήλωσης του τότε προέδρου του Δ.Σ. του ΟΣΕ Ν.Μπαλτά σε τοπική εφημερίδα ( 29-1-2005) σύμφωνα με το οποίο η πληρότητα στη γραμμή Έδεσσας -Θεσσαλονίκης έφτανε ως και το 150% με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο ΟΣΕ να ικανοποιεί τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Γινόταν μάλιστα αναφορά στις αντιδράσεις «άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς που κετέφυγαν στη δικαιοσύνη για αθέμιτο ανταγωνισμό».
Η δήλωση αυτή σε συνδυασμό με άλλες παρόμοιες δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ σχετικά με την πληρότητα ‘όπως και αυτή που έκανε ο τότε διευθυντής του ΟΣΕ Βόρειας Ελλάδας, Ζαχαρίας Λάτσιος το Μάϊο του 2008 ,στα Γιαννιτσά,στην ημερίδα για τον προαστιακό Θεσσαλονίκης-Πέλλας , μέσω Γιαννιτσών ,οδηγούν σε κάποια συμπεράσματα.
Συμπεράσματα που ερμηνεύουν το ποιοι και γιατί μεθοδευμένα αφού πρώτα φρόντισαν να απαξιώσουν και να υπονομεύσουν το σιδηρόδρομο ολοκλήρωσαν την κατάρρευσή του.
Η μαζική συγκέντρωση πολιτών στο πνευματικό κέντρο της Μητρόπολης με θέμα το ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ και ΟΔΙΚΟ δίκτυο και η πορεία προς την Πλατεία Ελευθερίας με ολιγόλεπτο κλείσιμό της στις 3-4-2005 καθώς και η μεγάλη συγκέντρωση στις 12-5-2005 στην ίδια πλατεία ήταν το έναυσμα μιας σειράς κινηματικών δράσεων για τα επόμενα χρόνια που εστιάσθηκαν κύρια στο σιδηροδρομικό δίκτυο με τη σύσταση το 2007 της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν.Πέλας».
Στα χρόνια που ακολούθησαν οι βελτιώσεις του οδικού δικτύου μεταξύ των οποίων η ολοκλήρωση της νότιας παράκαμψης της Έδεσσας και παράκαμψη της Πελλαίας χώρας ήταν ελάχιστες.
Στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά από ένα διάστημα αναβάθμισης και βελτίωσης των δρομολογίων Θεσσαλονίκης Έδεσσας (2007-2009) ξεκίνησε η διαδικασία διάλυσης με καταργήσεις δρομολογίων ως συνέχεια του κατακερματισμού του ΟΣΕ σε διάφορες θυγατρικές εταιρείες, όπως η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, με σκοπό την περικοπή των δαπανών και την αχρήστευση του Οργανισμού.
Ώσπου φτάσαμε στο τραγικό αποτέλεσμα του εγκλήματος των Τεμπών και την επιχείρηση συγκάλυψής του. Πρέπει όμως να τονίσουμε πως οι διαχρονικές αμαρτίες στο σιδηρόδρομο δεν ξεπλένουν ούτε αμβλύνουν τις αποκλειστικές ευθύνες της Νέας Δημοκρατίας που ήταν Κυβέρνηση την τελευταία τετραετία πριν το έγκλημα και είχε γίνει αποδέκτης επανειλημμένων προειδοποιήσεων από τους μηχανοδηγούς ακόμη και λίγες μέρες πριν το έγκλημα.
Στο φυλλάδιο που εξέδωσε η «Πρωτοβουλία Πολιτών Νομού Πέλλας» με αφορμή την εκδήλωση της 3-4-2005 επισυνάπτεται σημείωμα δήλωσης του τότε προέδρου του Δ.Σ. του ΟΣΕ Ν.Μπαλτά σε τοπική εφημερίδα ( 29-1-2005) σύμφωνα με το οποίο η πληρότητα στη γραμμή Έδεσσας -Θεσσαλονίκης έφτανε ως και το 150% με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο ΟΣΕ να ικανοποιεί τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Γινόταν μάλιστα αναφορά στις αντιδράσεις «άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς που κετέφυγαν στη δικαιοσύνη για αθέμιτο ανταγωνισμό».
Η δήλωση αυτή σε συνδυασμό με άλλες παρόμοιες δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ σχετικά με την πληρότητα ‘όπως και αυτή που έκανε ο τότε διευθυντής του ΟΣΕ Βόρειας Ελλάδας, Ζαχαρίας Λάτσιος το Μάϊο του 2008 ,στα Γιαννιτσά,στην ημερίδα για τον προαστιακό Θεσσαλονίκης-Πέλλας , μέσω Γιαννιτσών ,οδηγούν σε κάποια συμπεράσματα.
Συμπεράσματα που ερμηνεύουν το ποιοι και γιατί μεθοδευμένα αφού πρώτα φρόντισαν να απαξιώσουν και να υπονομεύσουν το σιδηρόδρομο ολοκλήρωσαν την κατάρρευσή του.
«ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.ΠΕΛΛΑΣ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου