Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Τέλος στην αλλαγή της ώρας στην Ε.Ε. έως το 2021

Το μέτρο της αλλαγής της ώρας θα πάψει να ισχύει στην Ε.Ε., τουλάχιστον ορισμένες από τις χώρες-μέλη, από το 2021. Το Ευρωκοινοβούλιο, έπειτα από εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα θέσει το θέμα σε ψηφοφορία μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Στη συνέχεια την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου θα πρέπει να εγκρίνουν και τα κράτη-μέλη της Ε.Ε..
Ωστόσο, αν και η απόφαση για κατάργηση της αλλαγής της ώρας ήρθε έπειτα από μια ευρωπαϊκή δημοσκόπηση, στην οποία οι συμμετάσχοντες δήλωσαν κατά πλειοψηφία ότι επιθυμούν τη μόνιμη διατήρηση της θερινής ώρας, πολλοί διαμαρτυρήθηκαν καθώς υπάρχουν πολλές χώρες που δεν επιθυμούν την αλλαγή.
Έτσι, ζήτησαν να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος έως το 2021 ώστε να αποφασίσουν αν θα επιλέξουν να κρατήσουν μόνο τη θερινή ή μόνο τη χειμερινή ώρα, ή αν θα διατηρήσουν το μέτρο της αλλαγής της ώρας.
Καθώς κάποιες χώρες-μέλη φαίνεται να βιάζονται περισσότερο για την κατάργηση του μέτρου που θεσπίστηκε για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, έχει προταθεί ως συμβιβασμός η θερινή ώρα να καταργηθεί την άνοιξη ή το φθινόπωρο του 2020.
Μέχρι τον Ιούνιο τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν δεσμευθεί να αποφασίσουν πότε θα σταματήσουν να εφαρμόζουν το μέτρο της αλλαγής της ώρας και αν θα διατηρήσουν επ' αόριστον τη θερινή ή τη χειμερινή ώρα.
Ορισμένα κράτη μέλη της Ε.Ε. -μεταξύ αυτών η Βρετανία, η Ελλάδα και η Πορτογαλία- επιθυμούν να τηρήσουν τους παλαιούς κανόνες και να συνεχίσουν να αλλάζουν μεταξύ θερινής και χειμερινής περιόδου μέσα στο έτος.
Η Κύπρος, οι Κάτω Χώρες, η Δανία, η Γαλλία και η Ιρλανδία δεν έχουν αποφασίσει, ενώ όλα τα υπόλοιπα κράτη θέλουν να απαλλαγούν από τη μεταβολή δύο φορές το χρόνο, αλλά πρέπει να αποφασίσουν ποια ώρα θα ισχύσει.
Το θέμα όπως εξελίσσεται, έχει δημιουργήσει ένα πρόβλημα συντονισμού, καθώς μεταξύ των χωρών-μελών θα υπάρχουν διαφορές ώρας οι οποίες θα προστεθούν στις υπάρχουσες ζώνες ώρας σε σχέση με τη διεθνώς συμφωνημένη ώρα Γκρίνουιτς. Έτσι, όπως εξηγεί ο Γερμανός ευρωβουλευτής Πέτερ Λίσε, «οι αεροπορικές εταιρείες, οι σιδηρόδρομοι και οι εταιρείες μεταφορών θα πρέπει να προβούν σε προσαρμογές».
Αυτό που προτείνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι να δημιουργηθεί ένα «δίκτυο συντονισμού» των κρατών-μελών και να υπάρξει ένας «διαμεσολαβητής» (ombudsman), ώστε να αποφευχθεί το χάος από τις διαφορετικές ρυθμίσει στην ώρα μεταξύ των κρατών-μελών.
 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: