Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Μαθητές τεσσάρων σχολείων της Κέρκυρας δημιούργησαν την εφαρμογή Never Lost για κινητά

Η δημιουργία του "Never Lost", της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, η οποία αναπτύχθηκε αποκλειστικά από μαθητές τεσσάρων σχολείων της Κέρκυρας και η οποία επιτρέπει στα παιδιά να καλέσουν άμεσα τους γονείς τους σε βοήθεια, είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα του τι μπορεί να επιφέρει η συλλογικότητα και η κοινή δράση στα δημόσια σχολεία. Η εφαρμογή, η οποία διατίθεται πλέον δωρεάν στο Google Play Store και η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε παιδί, δημιουργήθηκε από τα σχολεία: Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών, ΕΠΑΛ Κάτω Κορακιάνας, 2ο ΓΕΛ Κέρκυρας και 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας.
"Με το πάτημα ενός κουμπιού, κάθε παιδί που έχει κατεβάσει την εφαρμογή μπορεί να έρθει αμέσως σε επαφή με τους γονείς του" δήλωσε στην "Α" ο Νίκος Αλεξάκης, καθηγητής Πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Κάτω Κορακιάνας, ο οποίος, αναλύοντας τις δυνατότητες της εφαρμογής, τόνισε πως μέσω αυτής σε ελάχιστα δευτερόλεπτα και μόνο με μία κίνηση, το παιδί, όταν βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να καλέσει ή να στείλει έτοιμο μήνυμα στους γονείς, να δει τη θέση του στον χάρτη, ενώ οι γονείς θα έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν τη θέση του παιδιού στο χάρτη ή να πάρουν τις συντεταγμένες του με μήνυμα. "Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε smartphone" συμπλήρωσε στην "Α" ο Σωτήρης Φωτίου, καθηγητής του Γυμνασίου Αμφιπαγιτών, "αρκεί να είναι ενεργοποιημένο το 3G και το GPS, ώστε να εντοπιστεί η θέση του παιδιού στον χάρτη".
Ήθελαν να βοηθήσουν παιδιά με ειδικές ανάγκες
Η ιδέα ξεκίνησε από τον Σ. Φωτίου, τον Ν. Αλεξάκη και τους καθηγητές Πληροφορικής των δύο άλλων σχολείων που συνέβαλαν στην προσπάθεια -Σπύρος Φύμης, Βαγγέλης Σιώτος-, οι οποίοι, όντας φίλοι μεταξύ τους, συζητούσαν το πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες του ΕΕΕΚ (Εργαστήρι Ειδικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Κέρκυρας. Τελικά, ο Σ. Φωτίου αποφάσισε να θέσει το πρόβλημα στους μαθητές τους, αναμένοντας να δει πώς θα ανταποκριθούν.
"Τα παιδιά από μόνα τους, ύστερα απο ένα δεκάλεπτο που συζητούσαμε το θέμα και ενώ από την αρχή έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό προκειμένου να βοηθήσουν, πρότειναν να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα", ανέφερε στην "Α" ο καθηγητής, που υπογράμμισε πως οι μαθητές του, αν και φοιτούν στη Γ' Γυμνασίου, έχουν ήδη βασικές γνώσεις προγραμματισμού σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων, αφού ο ίδιος σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο είχαν προσθέσει στο πρόγραμμα διδασκαλίας τη διδαχή και πιο πρακτικών ζητημάτων Πληροφορικής. 
"Δεν έβγαιναν ούτε για διάλειμμα" 
"Το ζητούμενο δεν ήταν να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι, αλλά να προσφέρουμε ένα κίνητρο στους μαθητές μας ώστε να προσφέρουν στα παιδιά με τις ειδικές ανάγκες" συνέχισε ο Σ. Φωτίου, που υπογράμμισε πως, επειδή οι ανάγκες της εφαρμογής ξεπερνούσαν τις γνώσεις των μαθητών του, στράφηκαν στη βοήθεια και των υπόλοιπων τριών σχολείων, όπου από το ΕΠΑΛ κάτω Κορακιάνας συμμετείχε η Β' Λυκείου, ενώ από το 2ο και 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας η Α' Λυκείου. Έτσι, τον Δεκέμβρη αρχίζει ένα πολύ όμορφο "ταξίδι" τριών μηνών για τους μαθητές, οι οποίοι "δεν έβγαιναν ούτε για διάλειμμα προκειμένου να δουλέψουν πάνω στην εφαρμογή", όπως τονίζει ο Ν. Αλεξάκης.
"Εμείς ως καθηγητές προσφέραμε μια γενική κατεύθυνση, δίναμε λύσεις σε μικρά προβλήματα που προέκυπταν, προσπαθώντας παράλληλα να εμπνεύσουμε τα παιδιά" συνέχισε ο Ν. Αλεξάκης, επισημαίνοντας όμως πως όλη η διαδικασία υλοποίησης της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε από τα παιδιά, ειδάλλως "δεν θα προωθούσαμε μια ιδέα που δεν ήταν δική τους".
Η εφαρμογή παραδόθηκε στα παιδιά του ΕΕΕΚ Κέρκυρας, σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήρι, "όπου είδαμε τα παιδιά να πιάνουν φιλίες μεταξύ τους, αλλά και ότι, στην πράξη, -μέσω των διευκρινιστικών τους ερωτήσεων για την εφαρμογή- τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν πολλές δυνατότητες".
Αναφορικά με το δημόσιο σχολείο και το αν ακολουθείται ένα παρωχημένο σύστημα διδασκαλίας, ο Ν. Αλεξάκης τόνισε πως τα παιδιά "μαθαίνουν πολύ καλύτερα μέσα από ένα πρότζεκτ, παρά από την απλή διδασκαλία", ενώ κατέληξε λέγοντας πως "το δημόσιο σχολείο σού δίνει τη δυνατότητα χωρίς κόστος να προσφέρεις στην κοινωνία. Κι όταν αυτό συμβαίνει, τα παιδιά δίνουν έμφαση και ζήλο".

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή: avgi.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: