Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016

Για 45 εκατ. ευρώ στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στην Ferovialia, την εταιρεία των κρατικών σιδηρόδρομων της Ιταλίας, που οδεύει προς... ιδιωτικοποίηση, περνά το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η προσφορά, που ανέρχεται σε 45 εκατομμύρια ευρώ, έγινε δεκτή από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσει η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας που έχει την ευθύνη συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
Το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει ότι στη σημερινή συνεδρίαση «έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν 2 διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων».
Στην ανακοίνωσή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου σημειώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία «που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ».
Ο φάκελος του διαγωνισμού αναμένεται να υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 
«Ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης»
Στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιδρούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης με πρώτη τη ΝΔ η οποία κάνει λόγο για «προκλητική εξαπάτηση» και «ανικανότητα».
Αναλυτικά:
"Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας, που κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό.
Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ «μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με την καταστροφική της πολιτική και την απαράδεκτη καθυστέρηση οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου, έρχεται σήμερα και πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ."
«Η ιστορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτυπώνει όλη την παράνοια»
Το Ποτάμι σημειώνει σε ειρωνικό τόνο «επιδοτείς με 750, καταγγέλλεις ως λίγα τα 300 και πουλάς με 45»
Μεταξύ άλλων η Σεβαστουπόλεως σημειώνει:
"Η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αποτυπώνει όλη την παράνοια που ζούμε στη χώρα. Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατομμύρια, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατομμύρια.
Ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 255 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας.
Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα.
Υ.Γ.: Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που είχες καταγγείλει ότι ξεπουλιούνται."
Για σκάνδαλο μιλάει η ΛΑΕ
Σε υψηλούς τόνους και η κριτική της ΛΑΕ με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη να κάνει λόγο για σκάνδαλο τονίζοντας ότι «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στο λαό και θα έπρεπε να εξυγιανθεί και να λειτουργήσει κερδοφόρα σε όφελος του τόπου».
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγορεί την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο πώλησης όπως λέει, «με φωτογραφικό διαγωνισμό» στον οποίο συμμετέχει, ένας ενδιαφερόμενος, έναντι του εξευτελιστικού, ποσού των 45 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα διασπαθίζονται δυσανάλογα ποσά σε χρηματοοικονομικούς, νομικούς και τεχνικούς συμβούλους για την "κάλυψη" αυτής της πράξης.
Τέλος, σημειώνει ότι αυτές οι πράξεις «σε περιόδους οικονομικής κρίσης και κατάρρευσης των αξιών», συνιστούν μεγάλα σκάνδαλα, και υπάρχουν μείζονες πολιτικές και ποινικές ευθύνες.
Απάντηση ΤΑΙΠΕΔ για τα 300 εκατ. ευρώ
«Δεν υπήρξε προσφορά 300. εκ. ευρώ για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων» διαμηνύουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ απαντώντας στα όσα ανέφερουν από τη Νέα Δημοκρατία.
Πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι δεν υπήρξε ποτέ προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα τρία χρόνια διαγωνιστικής διαδικασίας εκτός από τη σημερινή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: