Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

«Κύκλωμα» σε διευθύνσεις μεταφορών με πλαστά και παράνομα παράβολα

AΠΩΛΕΙΑ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΑΥΤ/ΤΩΝ.
Πάρτι πολλών εκατομμυρίων έχει στηθεί, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΗτΣ», στις Διευθύνσεις Μεταφορών σε όλη την Επικράτεια, καθώς πολλά από τα παράβολα που πρέπει να προσκομίσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για να το μεταβιβάσουν στο νέο ιδιοκτήτη είναι είτε πλαστά, είτε δεν κατατίθενται καθόλου. Το κόστος του παραβόλου στα ΙΧ είναι ανάλογο του κυβισμού του κινητήρα και ξεκινά από τα 105 ευρώ για οχήματα έως 400 κ.εκ. και μπορεί να ανέλθει έως και τα 280 ευρώ στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω. Στα επαγγελματικά οχήματα και τα φορτηγά τα εν λόγω παράβολα μπορεί να αγγίξουν ακόμη και τα 660 ευρώ.
Τα συγκεκριμένα έσοδα αποτελούν πόρους για τις Περιφέρειες αλλά όπως φαίνεται τα «κυκλώματα» που έχουν στηθεί εδώ και πολλά χρόνια δεν μπορεί να τα «αγγίξει» κανείς.
Ωστόσο όποιον και αν ρωτήσει κανείς στην αγορά αυτοκινήτου γνωρίζει πώς λειτουργεί το σύστημα, αλλά κανείς δεν τολμά να το καταγγείλει.
Παράλληλα, πολλοί περιφερειάρχες έχουν προσπαθήσει να ανακαλύψουν τα συγκεκριμένα κυκλώματα, αλλά οι μέχρι τώρα προσπάθειές τους έχουν αποβεί άκαρπες...
Πάντως αρκετοί υπάλληλοι Διευθύνσεων Μεταφορών που δεν εμπλέκονται με τα συγκεκριμένα κυκλώματα αναφέρουν στην «ΗτΣ» πως μπορεί από τις 50 ή περισσότερες μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνται στις κατά τόπους Διευθύνσεις καθημερινά να έχουν κοπεί μόλις 5-10 παράβολα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τα παράβολα είναι πλαστά. Αλλωστε από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση κάποιου οχήματος, τα συγκεκριμένα παράβολα τοποθετούνται στο φάκελο του οχήματος, ο οποίος θα ξαναδεί το «φως» μόνο σε περίπτωση μεταπώλησης, ακινησίας, εξαγωγής ή αίτησης του ιδιοκτήτη. Επειδή όμως κανένας ιδιοκτήτης δεν κάνει αίτηση για να δει αν υπάρχει παράβολο μεταβίβασης στον φάκελο του οχήματός του είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν οι δράστες. Σύμφωνα με στελέχη των Διευθύνσεων Μεταφορών ακόμη και αν υπάρξει αίτηση από ιδιοκτήτη οι υπάλληλοι που εμπλέκονται σε τέτοιες υποθέσεις έχουν τον χρόνο να «καλύψουν» με διάφορους τρόπους το όποιο πρόβλημα... Βέβαια όταν το «παιχνίδι» τείνει να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις υπάρχει και η «πρόβλεψη» της ανακύκλωσης των στοιχείων ή της «απώλειας».
Το κόλπο με τα παράβολα
Οταν πουλά κανείς το μεταχειρισμένο του όχημα, θα πρέπει πρώτα να προμηθευτεί το παράβολο που προσκομίζει στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ο τρόπος προμήθειας του παραβόλου γίνεται μέσω τράπεζας από το γκισέ ή μέσω του online banking.
Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η «ΗτΣ» κάτοχος που έκανε αίτηση παραλαβής του ακριβούς αντίγραφου του φακέλου του οχήματός του με μεγάλη του έκπληξη αντίκρισε και το παράβολο μεταβίβασης του ΙΧ του από τράπεζα που βρίσκονταν μέσα σε αυτόν.
Κατόπιν με το συγκεκριμένο έγγραφο-παράβολο μετέβη στην τράπεζα που φαίνεται πως το είχε εκδώσει και ο διευθυντής του υποκαταστήματος τον διαβεβαίωσε πως το συγκεκριμένο παράβολο ουδέποτε το έχει εκδώσει το υποκατάστημά του και πιστοποίησε πως είναι πλαστό. Το συγκεκριμένο περιστατικό αφορά σε περίπτωση ιδιοκτήτη ΙΧ, ο οποίος ποτέ δεν είχε επισκεφθεί τη συγκεκριμένη τράπεζα για να προμηθευτεί το συγκεκριμένο παράβολο...
Το e-banking
Οταν στις Διευθύνσεις Μεταφορών επετράπη η προμήθεια του παραβόλου μεταβίβασης μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής, πολλοί ήταν εκείνοι που τόνιζαν πως το συγκεκριμένο σύστημα εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, καθώς δεν πιστοποιείται από τους υπαλλήλους των Διευθύνσεων. Ωστόσο οι ενστάσεις τους δεν εισακούσθηκαν και σήμερα όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς αλλά και των Διευθύνσεων Μεταφορών έχουν δημιουργηθεί τόσο μεγάλα κυκλώματα που εξαιτίας της πολύ μεγάλης οικονομικής τους άνεσης αγοράζουν και πουλάνε τους πάντες και τα πάντα.
Επίσης εκτιμούν πως είναι πολύ εύκολο να «σκανάρει» κανείς ένα παράβολο που έχει προέλθει από ηλεκτρονική τραπεζική και απλά αλλάζοντας κάποια στοιχεία να μην μπορούν ούτε οι υπάλληλοι να γνωρίζουν αν είναι γνήσιο ή πλαστό.
Πάντως όσοι υπάλληλοι δεν συμμετέχουν στις παραπάνω δραστηριότητες είτε απομακρύνονται από τις συγκεκριμένες θέσεις «κλειδιά», είτε δέχονται απειλές με πολλούς τρόπους.
Ελπίζουν σε ένα θαύμα
Πολλοί υπάλληλοι Διευθύνσεων Μεταφορών που δεν συμμετέχουν στα κυκλώματα εύχονται να γίνει ένα θαύμα, ώστε να αποκαλυφθούν όσοι εμπλέκονται και να τιμωρηθούν παραδειγματικά. Οπως επισημαίνουν στην «ΗτΣ» αν με κάποιο τρόπο κάποια Δευτέρα πρωί κατέφθανε ένα κλιμάκιο αδιάφθορων ελεγκτών ένας Θεός ξέρει τι θα έβρισκαν μέσα στους φακέλους των οχημάτων που είχαν φθάσει στις κατά τόπους Διευθύνσεις την Παρασκευή...
300.000 μεταβιβάσεις τον χρόνο
Περισσότερες από 300.000 μεταβιβάσεις οχημάτων πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στις Διευθύνσεις Μεταφορών οι οποίες αφορούν εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ενώ αν συνυπολογίσει κανείς και τα φορτηγά, ο συγκεκριμένος αριθμός αυξάνεται ανάλογα. Το παράβολο για το κάθε όχημα που μεταβιβάζεται κατά μέσο όρο ανέρχεται σε περίπου 160 ευρώ. Τα έσοδα από τις μεταβιβάσεις οχημάτων στις Περιφέρειες όλης της χώρας θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Τώρα αν λείπουν και κανένα ή δύο εκατομμύρια ποιος θα το αντιληφθεί...
Πινακίδες κυκλοφορίας
Ενα άλλο θέμα που διαχειρίζονται τα κυκλώματα που δρουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών έχει να κάνει με τις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Ειδικότερα όταν κάποιος θέλει τον τετραψήφιο αριθμό του οχήματός του να έχει 2 ζευγάρια όμοια ψηφία (2525) το κόστος είναι ανάλογο. Αν βέβαια επιθυμείς η πινακίδα κυκλοφορίας του να έχει 4 όμοια ψηφία τότε το κόστος ανεβαίνει πολύ υψηλότερα. Φθηνότερα όλων κοστολογούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα ψηφία των οποίων να αποτελούν συνεχόμενους αριθμούς.
Μόνο τυχαίο δεν είναι βέβαια το γεγονός πως κανένα μικρό και φθηνό αυτοκίνητο δεν έχει καμία από τις παραπάνω πινακίδες κυκλοφορίας σε αντίθεση με τα ακριβά μοντέλα που οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν κάτι παραπάνω για να τις αποκτήσουν. Ακόμη και σε αυτό το θέμα οι Διευθύνσεις Μεταφορών θα μπορούσαν να πωλούν οι ίδιες ακριβότερα τις συγκεκριμένες πινακίδες κυκλοφορίας όπως κάνουν άλλα ευρωπαϊκά κράτη και τα έσοδα να καταλήγουν στα κρατικά ταμεία αντί για τις... «παράγκες».

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Πηγή: imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: