Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Πότε ανοίγουν τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία - Προεδρικό Διάταγμα: Nέος τρόπος λειτουργίας Νηπιαγωγείων και Δημοτικών

Το νέο προεδρικό διάταγμα φέρνει αλλαγές στην λειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων από το επόμενο έτος 2017-2018.
Συγκεκριμένα τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία σύμφωνα με το νέο Π.Δ. ξεκινούν το σχολικό έτος την 1η Σεπτεμβρίου, το οποίο λήγει στις 31 Αυγούστου του 2018.
Αναλυτικότερα, η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους. Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα.
Για το σχολικό έτος 2017-2018 τα σχολεία θα ανοίξουν στις 11 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα. Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Την ημέρα λήξης των μαθημάτων χορηγούνται στους μαθητές των δημοτικών σχολείων Τίτλοι Προόδου και αντίγραφα Τίτλου Σπουδών που προβλέπονται στο άρθρο 20. Την ίδια ημερομηνία αποστέλλονται από τα νηπιαγωγεία τα Πιστοποιητικά Φοίτησης των μαθητών για την εγγραφή τους στα Δημοτικά και από τα Δημοτικά οι Τίτλοι Σπουδών των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης για την εγγραφή τους στα Γυμνάσια.
Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.
ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Στην αρχή του πρώτου τριμήνου του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο για ορισμένα νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, το σύλλογο διδασκόντων και το σχολικό σύμβουλο, σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο.
Το ημερήσιο ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η ώρα έναρξης ή λήξης των μαθημάτων μπορεί να τροποποιείται ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, ύστερα από απόφαση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
Προεδρικό Διάταγμα
Οι καινοτομίες του Νέου Προεδρικού Διατάγματος 79/2017 για την οργάνωση και λειτουργία των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, παρουσιάζονται σε ΦΕΚ.
Σε ανακοίνωση του, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σημειώνει:
Μετά από 19 χρόνια, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά αποκτούν έναν νέο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας. Τα τελευταία Π.Δ είχαν εκδοθεί το 1998 (ΠΔ200/1998 & ΠΔ201/1998).
Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διότι απεικονίζει την οργάνωση και λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου προσαρμοσμένο στις νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες.
Με τις νέες ρυθμίσεις γίνεται εμφανής ο ενιαίος  χαρακτήρας της Α/θμιας Εκπαίδευσης σε καθημερινό πρακτικό πεδίο ενώ για πρώτη φορά δε διαχωρίζεται η λειτουργία του Νηπιαγωγείου από αυτή του Δημοτικού σχολείου. Το Π.Δ αποσαφηνίζει και συγκεκριμενοποιεί σημεία για τα οποία εδώ και χρόνια δεν υπήρχε απάντηση και καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του σημερινού σχολείου. Τέλος, ενισχύει με αρμοδιότητες το Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας.
Καινοτόμα Σημεία
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
Απλουστεύεται η διαδικασία ορισμού ορίων των σχολικών περιφερειών καθώς και ο ορισμός των ορίων της σχολικής περιφέρειας των Τμημάτων Ένταξης.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ- ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Αλλάζει η διαδικασία των εγγραφών και γίνεται με τον ίδιο τρόπο τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό σχολείο.
Οι εγγραφές γίνονται εγκαίρως (1-20 Μαΐου), με διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
Η διαδικασία απλουστεύεται τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Αναλαμβάνει η διοίκηση σε μεγάλο βαθμό τη διευθέτηση των εγγραφών, αποδεσμεύοντας τους εκπαιδευτικούς από τις διενέξεις και αντιπαραθέσεις που είχαν με γονείς για αυτό το θέμα.
Η διαδικασία των εγγραφών δεν αφήνει περιθώρια για να μείνουν τα προνήπια εκτός νηπιαγωγείου.
Τέλος, το πληροφοριακό σύστημα επισφραγίζει τη διαδικασία των εγγραφών.
Απλοποιείται και διευκρινίζεται η διαδικασία της μετεγγραφής των μαθητών του νηπιαγωγείου και δημοτικού.
ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΩΡΑΡΙΟ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόζονται ομαλά τα νήπια-προνήπια στο νέο σχολικό περιβάλλον με ένα ευέλικτο ωράριο για 2 εβδομάδες. Αυτή η ρύθμιση είναι ένα μέτρο παιδαγωγικό και δείχνει σεβασμό στην ιδιαιτερότητα αυτής της ηλικιακής -εκπαιδευτικής ομάδας.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Αποδίδονται αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογο Διδασκόντων αναλαμβάνει ουσιαστικό ρόλο για όλα τα θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά, προγραμματίζει και αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας. Έχει τη δυνατότητα να αναμορφώνει το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου /Δημοτικού και να το προσαρμόζει στις  ανάγκες της σχολικής μονάδας.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ
Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης στοχεύοντας στη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα και αποφεύγοντας τους ανταγωνισμούς και τις διενέξεις  μεταξύ των μαθητών.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Η αποτύπωση- αναφορά, για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά δεδομένα, σε ΠΔ του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Νηπιαγωγείου και Δημοτικού έχει πρακτικό, λειτουργικό και ουσιαστικό χαρακτήρα και έχει ως στόχο να διευκολύνει την εκπαιδευτική κοινότητα μειώνοντας την πολυνομία. Παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής αναμόρφωσης του ΕΩΠΔ με απόφαση συλλόγου διδασκόντων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Σχολικής Μονάδας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Για πρώτη φορά γίνεται σαφής αναφορά στο 14 άρθρο του ΠΔ και ορίζονται Παιδαγωγικές συναντήσεις για να υπάρξει στενή συνεργασία νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των μαθητών/τριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Δίνονται στο άρθρο 16 του ΠΔ σαφείς ορισμοί και διευκρινίζονται θέματα που αφορούν τις  Σχολικές Δράσεις, τις Διδακτικές Επισκέψεις, τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, τις Ημερήσιες Εκδρομές στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο της παρουσίας τρίτων προσώπων στο χώρο της Σχολικής Μονάδας.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Δίνεται έμφαση στην ασφάλεια των μαθητών και δίνονται σαφείς οδηγίες για την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών από/προς τη Σχολική Μονάδα.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: