Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Ρίχνουν τις ευθύνες για το μετρό στους αρχαιολόγους

Ο βουλευτές της Ν.Δ. Θ. Καράογλου και ο δήμαρχος Κ. Ζέρβας απέδωσαν όλες τις καθυστερήσεις του έργου στους αρχαιολόγους και στην προσφυγή που κατατέθηκε στο ΣτΕ. ● Σφοδρή η αντίδραση των επιστημόνων, που τόνισαν ότι ο στόχος για τον Απρίλιο του 2023 κατέστη ανεδαφικός μετά την απόφαση της Ν.Δ. για απόσπαση των αρχαιοτήτων και, αν αναζητούν υπεύθυνους για τις καθυστερήσεις, «ας κοιτάξουν στον καθρέφτη».
Κύμα σφοδρής ανησυχίας για τις εξελίξεις στο μετρό Θεσσαλονίκης, ιδίως σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, εκδηλώνεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα από την κυβέρνηση, τη διοίκηση της Αττικό Μετρό και το νεοδημοκρατικό πολιτικό προσωπικό της Θεσσαλονίκης.
Δημοσιεύματα επισείουν τον κίνδυνο να μην προλάβει το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2023 αν το ΣτΕ δεν εκδώσει απόφαση επί των προσφυγών που ζητούν παραμονή των αρχαιοτήτων και παράγοντες επιτίθενται στους αρχαιολόγους, οι οποίοι μαζί με πολίτες μάχονται για την παραμονή των αρχαιοτήτων και τους καλούν αν ψάχνουν υπεύθυνους «να κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη», προειδοποιώντας για προσφυγή στη Δικαιοσύνη εναντίον τού τέως υπουργού Θεόδωρου Καράογλου.
Πρώτος, χθες, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας διαπίστωνε (grtimes.gr) ότι «μετά την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ακολούθησε μία προσφυγή στο ΣτΕ που σταμάτησε το έργο. Ετσι, επί 15 μήνες στον σταθμό αυτό δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Δεκαπέντε μήνες είναι χαμένοι για τον σταθμό [...]. Ας αναλογιστούμε ποιοι μπαίνουν σε αυτές τις διαδικασίες συνέχεια».
Τον ακολούθησε ο τέως υπουργός και βουλευτής της Ν.Δ. Θεόδωρος Καράογλου, που απέδωσε όλες τις καθυστερήσεις στους αρχαιολόγους, αφού, όπως δήλωσε στον ρ/σ «102 fm», «οι αρχαιολόγοι θέλουν να βγούνε στη σύνταξη από το έργο αυτό. Δεν θέλουν να γίνει ποτέ. Θέλουν να σκάβουν όλη μέρα. Βέβαια, η απορία η δική μου είναι πώς σε όλες τις οικοδομές εκεί γύρω, όταν έχουν σκαφτεί κι έχουν γίνει και καινούργιες, δεν βρίσκουν αρχαία κι όταν σκάβει ο Δήμος για να κάνει το πάρκινγκ στην πλατεία Διοικητηρίου κάτω από το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης ή όταν σκάβει το κράτος για να κάνει το μέτρο, βρίσκονται τα αρχαία;».
Σφοδρή ήταν η αντίδραση του νομικού συμπαραστάτη της Ενωσης Πολιτών για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Φωκίωνα Δεληγιάννη και της προέδρου του Σωματείου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινας Κουτσούμπα. Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» η Δ. Κουτσούμπα δήλωσε: «Ενάμιση χρόνο πριν, μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης, είχαμε εξηγήσει σε κάθε δυνατό τόνο ότι το Μετρό θα τελειώσει το 2023 μόνο αν συνεχιστεί κανονικά η κατασκευή του, με διατήρηση κατά χώραν των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου [...]
Το χρονοδιάγραμμα που εξήγγειλαν τότε ήταν πλαστό», οπότε για τους χαμένους μήνες «η ευθύνη βαρύνει τους κ. Ζέρβα, Ταχιάο και την κ. Μενδώνη. Εχουν χαθεί 15 μήνες από το έργο, ενώ θα μπορούσαν ήδη να έχουν παραδοθεί 9 σταθμοί στο επιβατικό κοινό!». Ειδικά για τις δηλώσεις Καράογλου, τονίζει πως «πραγματικά θλίβομαι αν ο βουλευτής δεν γνωρίζει τη σημαντική ιστορία της Θεσσαλονίκης και τα σπουδαία της κατάλοιπα.
Για τις αιχμές που άφησε, όμως, για τους επιστήμονες αρχαιολόγους, σε περίπτωση που δεν ανακαλέσει, επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμη ενέργεια για την αποκατάσταση της τιμής και της υπόληψής μας, τόσο της ατομικής όσο και της συλλογικής».
Ο κ. Δεληγιάννης τονίζει: «Φυσικά δεν φτάνει ο χρόνος αφού είναι ανεδαφικός ο στόχος για τον Απρίλιο του 2023, το λέει η κοινή λογική. Τώρα αναλογίζονται τις ευθύνες τους, το αποτέλεσμα δηλαδή των εμμονών τους. Ας ζητήσουν μια συγγνώμη και ας δώσουν μια εξήγηση στους Θεσσαλονικείς γιατί από τον Σεπτέμβριο του 2019 και για ενάμιση χρόνο δεν έχουν κάνει τίποτα στη Βενιζέλου και συνολικά για το έργο του μετρό. Αν ψάχνουν για υπεύθυνους, ας κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη».

Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: