Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Ολοταχώς για τραμ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ.
Το τραμ στη Θεσσαλονίκη είναι υλοποιήσιμο και μπορεί να βρεθεί χρηματοδότηση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του διακρατικού θεματικού εργαστηρίου του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), που έγινε από τις 12 ώς τις 14 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ECOTALE. 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ, Γιάννη Παλαιστή, στο πλαίσιο του ECOTALE δόθηκε η δυνατότητα να προωθηθεί στα όργανα της Πολιτείας και της Ε.Ε. η επένδυση για τη δημιουργία δικτύου τραμ στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και να τύχει χρηματοδότησης από νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στόχος είναι να βρεθούν οι πόροι από τη νέα προγραμματική περίοδο για να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει το τραμ στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα λίγα χρόνια. Ηδη υπάρχει άριστη συνεργασία με την «Αττικό Μετρό», ώστε να συμβάλει για να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα δίκτυο δημοσίων αστικών συγκοινωνιών εφάμιλλο των πλέον σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων.
Σύμφωνα με το διευθυντή του έργου, συγκοινωνιολόγο, Εμμανουήλ Βουγιούκα, για τις βιώσιμες αστικές μεταφορές η Ε.Ε. την προηγούμενη προγραμματική περίοδο διέθεσε 8 δισ. ευρώ, ενώ στη νέα προγραμματική περίοδο αυτός ο προϋπολογισμός αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί. Πρόσθεσε ότι η μελέτη που υλοποιήθηκε για τη δημιουργία δικτύου τραμ στη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης με καινοτομίες στην υλοποίηση και χρηματοδότηση και έμφαση στη μείωση του συνολικού εξωτερικού κόστους της αστικής κινητικότητας (με ΙΧ και Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες) είναι μια παρακαταθήκη για την πόλη και τους πολίτες.
Μέσω του έργου επετεύχθη η μεταφορά καλών πρακτικών ανάπτυξης ποιοτικών μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως του τραμ με αστική αναζωογόνηση, αλλά και καινοτομιών στην υλοποίηση και χρηματοδότηση (περίπτωση τραμ του Νότιγχαμ της Βρετανίας μέσω ΣΔΙΤ), σε συνδυασμό με την τιμολόγηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης (Λονδίνο, Μιλάνο, Στοκχόλμη) και σταυροειδούς χρηματοδότησης ποιοτικών συστημάτων μέσων μαζικής μεταφοράς στο απώτερο μέλλον».
Τα επόμενα βήματα είναι η σύνταξη του «Σχεδίου Εφαρμογής» για το ΣΑΣΘ, ώστε να διεκδικηθούν χρηματοδοτήσεις, η συμμετοχή στο τελικό συνέδριο του ECOTALE στο Πόζναν της Πολωνίας τον επόμενο Μάιο, όπου το ΣΑΣΘ θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα εργασίας για τη μείωση του εξωτερικού κόστους των μεταφορών, σε συνάρτηση με τη δημιουργία δικτύου τραμ, και η διοργάνωση εκδήλωσης ενημέρωσης των φορέων της Θεσσαλονίκης στις αρχές του επόμενου Ιουνίου.

Πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: