Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

Ανέκρουσε πρύμναν για την πλατφόρμα

Πίσω αναγκάστηκε να κάνει η ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) στην απόφασή της να θέσει σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας (Hellenic Port Community System) μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που υπήρξαν από τον επιχειρηματικό και ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά.
Το θέμα εξετάζει και η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) προκειμένου να διαπιστώσει εάν η υποχρεωτικότητα εγγραφής σε μια ιδιωτική πλατφόρμα –και μάλιστα με αντίτιμο–, για όσους θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και από την Cosco, είναι συμβατή με τους κανόνες του ανταγωνισμού.
Παράλληλα η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) που απαρτίζουν το «Maritime Hellas» έστειλαν επιστολή για το θέμα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε επτά υπουργούς και στον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή.
Ωστόσο καθοριστικής σημασίας για την απόφαση που έλαβε η ΣΕΠ ήταν η πρόσφατη συνάντηση των εκπροσώπων του «Maritime Hellas», στην επιχειρηματική λέσχη του ΕΒΕΠ, με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, την πρέσβη της Κίνας Zhang Qiyue, τον πρόεδρο του ΟΛΠ Yu Zenggang και τον εκπρόσωπο του Δημοσίου στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Αθανάσιο Λιάγκο.
Στη συνάντηση ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις ενστάσεις για το νέο λιμενικό προϊόν, τις οποίες έχει εγείρει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με σημείο αιχμής την υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών.
Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν να ξεκινήσουν αμέσως όλες οι ενέργειες από όλες τις πλευρές για την εξεύρεση κοινής λύσης, ενώ ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Α.Ε. ανακοίνωσε πως αναστέλλονται μέχρι 30.4.2020 οι ηλεκτρονικές διατακτικές.
Στην επιστολή που έστειλαν οι επιχειρηματίες στον πρωθυπουργό ανάμεσα στα άλλα ζητούν:
  • Την άμεση αναστολή λειτουργίας της πλατφόρμας και, εν όψει ολοκλήρωσης του πορίσματος της ΡΑΛ, την πλήρη επανεξέταση του καθεστώτος λειτουργίας και των υποχρεωτικών όρων.
  • Παραχώρηση της πλατφόρμας και λειτουργία σε ανεξάρτητο διαχειριστή «Administrator» υπό την εποπτεία κάποιου υπουργείου (Ναυτιλίας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ.λπ.), της ΑΑΔΕ ή άλλου δημόσιου φορέα.
  • Πλήρη έλεγχο των πιστοποιήσεων για τη διασφάλιση της ροής πληροφοριών που κρίνονται απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του και τη διαφύλαξη του απορρήτου.
  • Σύνδεση της πλατφόρμας με οποιοδήποτε «Inhouse Port Information System».
  • Μηδενικό κόστος για τη χρήση από τους πιστοποιημένους χρήστες - εταιρείες - λιμάνια, εάν λειτουργήσει από δημόσιο φορέα.
  • Εκπροσώπηση των χρηστών του λιμένα στον Φορέα Διαχείρισης της Πλατφόρμας.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές Φεβρουαρίου η ΣΕΠ παρουσίασε στα ΜΜΕ την πλατφόρμα, ενώ αμέσως μετά εκδηλώθηκαν οι αντιδράσεις, με το ΕΒΕΠ να αναρωτιέται εάν η Cosco πάει να δημιουργήσει μονοπωλιακή κατάσταση και να σημειώνει ότι σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από δημόσια αρχή.
 
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: