Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Επίσκεψη σε... ανύπαρκτα έργα

Ο Κ. Μητσοτάκης σε στιγμιότυπο από την επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη στο στρατόπεδο Καρατάσιου - ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI
Ο Κυρ. Μητσοτάκης υποσχέθηκε στη Θεσσαλονίκη σχολεία, νοσοκομεία, επεκτάσεις του μετρό και άλλα πολλά για το... 2030, κάνοντας προεκλογική εκστρατεία σε άδεια οικόπεδα, αφού δεν είχε να παρουσιάσει ούτε ένα έργο που να έγινε επί των ημερών του.
Τη μαύρη τρύπα των μηδενικών του έργων, στην οποία η διακυβέρνησή του έριξε τη Θεσσαλονίκη, επισκέφθηκε, χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αδυνατώντας να βρουν ένα, έστω, έργο για να επισκεφθεί, έγινε ο πρώτος πρωθυπουργός που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη υποσχόμενος σε προεκλογική περίοδο ότι θα κάνει πολλά… δύο τετραετίες αργότερα, δηλαδή το 2030!
«Ας βάλει υποψηφιότητα τότε», σχολίασε, χθες, ένας πολίτης. Για αυτοκριτική ούτε λόγος, καθώς η υπεροψία του ντύθηκε… αυτοπεποίθηση, ενώ για άλλη μια φορά δεν έκρυψε ότι «τσουρουφλίστηκε» για τα καλά στην υπόθεση με το νερό και τη συναυλία για την αποτροπή ιδιωτικοποίησής του. Και, φυσικά, κυρίως, ξέχασε τελείως να επισκεφθεί το (ανύπαρκτο) κέντρο τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ που θα… εγκαινίαζε με παράτες πριν από 40 μέρες!
Aδεια οικόπεδα
Ο κ. Μητσοτάκης γίνεται έτσι ο πρώτος πρωθυπουργός που ελλείψει οιουδήποτε έργου έκανε προεκλογική εκστρατεία σε άδεια οικόπεδα πρώην στρατοπέδων, τάζοντας ότι θα κάνει νοσοκομεία (Καρατάσου) και σπίτια (Γκόνου), την ώρα που η Πνευμονολογική Κλινική του «Παπανικολάου», καμένη εδώ και έναν χρόνο, περιμένει ακόμη την επισκευή της, ενώ του Παιδιατρικού Νοσοκομείου η τύχη αγνοείται και δεν ευτύχησε ούτε μιας αναφοράς.
Ο ΟΑΣΘ, για τον οποίο κόμπαζε πριν από έναν χρόνο, δεν υπήρχε στις αναφορές του. Και τι να πει, βέβαια, όταν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων και η καθημερινή ζοφερή κατάσταση είναι από μόνες τους λαλίστατες.
Οσο για το μετρό, έκανε ότι ξέχασε τι υποσχόταν το 2019, ξέχασε ότι βρισκόμαστε στον Απρίλιο του 2023, μήνα που υποσχόταν ότι θα κυκλοφορούσαν οι Θεσσαλονικείς με το μετρό, και, χθες, υποσχέθηκε καλό… 2024 (διαψεύδοντας για άλλη μια φορά τους δικούς του, που φωνασκούν για 2023).
Του απέμεινε το Fly Over (για το οποίο ήδη πέφτουν μυριάδες «γαλλικά» καθημερινά από τους χιλιάδες πολίτες που ταλαιπωρούνται στον περιφερειακό από τις πρόδρομες εργασίες) και υποσχέθηκε ότι η ταλαιπωρία που ζουν θα συνεχιστεί με επιτυχία για τα επόμενα τέσσερα χρόνια (τουλάχιστον).
Ο Κ. Μητσοτάκης στον Εύοσμο - ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI
Εκανε και μια μικρή, σύντομη βόλτα στον Εύοσμο, σε απολύτως προστατευμένο περιβάλλον ανδρών ασφαλείας, βουλευτών και στελεχών της Ν.Δ., αλλά ακόμη κι έτσι έπεσε αναπόφευκτα πάνω σε ένα από τα δεκάδες παράπονα των δυτικών συνοικιών, δηλαδή πάνω σε γονείς που διαμαρτύρονταν για την έλλειψη σχολείων.

«Θέλουμε σχολεία και όχι κοροϊδία», φώναζαν μαθητές και γονείς δημοτικών σχολείων και του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ) Κορδελιού («Εφ.Συν.», 16.09.2021, «Η διαιώνιση του αίσχους»).
Κι έτσι του απόμεινε το οικείο και φιλόξενο πεδίο των ιδιωτικών επιχειρήσεων και κινήσεων για ανόθευτα χαμόγελα. Τα οποία βρήκε να τον περιμένουν στον χώρο ανάπλασης του Περιαστικού Δάσους Αναψυχής του Δήμου Παύλου Μελά, που θα πραγματοποιηθεί με δωρεά του επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη («Εφ.Συν.», 09.02.2023, «Δάσος με θέα σε... ουρανοξύστη») και η ανακαινισμένη στοά Μοδιάνο.
Συμπυκνωμένα τα είπε ο πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στο δημοτικό ραδιόφωνο (FM100). Για το μετρό «να επαναλάβω ότι η δέσμευσή μου (σ.σ.: αφού τέσσερα χρόνια τώρα μόνο η καταστροφή των αρχαίων στη Βενιζέλου εκτελέστηκε) για ένα υπερσύγχρονο μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο ταυτόχρονα θα διαφυλάξει και τον μοναδικό πολιτιστικό θησαυρό της πόλης, γίνεται πραγματικότητα (;).
Τις προηγούμενες μέρες, για πρώτη φορά είχαμε δοκιμαστική διαδρομή του μετρό καθ’ όλο το μήκος της βασικής γραμμής. Εκτιμούμε (;) ότι τα βασικά έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους και, αμέσως μετά, θα ξεκινήσουν και οι ουσιαστικές δοκιμαστικές λειτουργίες, ώστε, εντός των πρώτων μηνών (;) του 2024, το έργο, επιτέλους, να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς». Τι έφταιξε για τις καθυστερήσεις στην υλοποίησή του; «Βρεθήκαμε μπροστά σε μια σειρά από δικαστικές εκκρεμότητες που αφορούσαν τον σταθμό της Βενιζέλου» (σ.σ.: μόνο που αυτές κράτησαν 6 μήνες, τα άλλα 3,5 χρόνια τι έγιναν;)
Πλήρης ασάφειας και οι δηλώσεις - δεσμεύσεις για επέκταση στις δυτικές συνοικίες: «Είναι ένα έργο το οποίο το μελετούμε(;) -δεν είναι απλό έργο και χρειάζεται πολλή δουλειά προετοιμασίας-, είναι και η επέκταση του μετρό προς τα βορειοδυτικά. Πιστεύουμε ότι θα χρειαστούμε περί τα δύο χρόνια για να μπορέσουμε να ωριμάσουμε (;) όλες τις μελέτες. Αποτελεί, όμως, αδιαπραγμάτευτη δέσμευσή μου ότι το μετρό θα φτάσει και στα δυτικά. Δεν θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, αυτό το καταλαβαίνουν όλοι […] μερικές φορές τα φέρνει έτσι η ζωή που τα ολοκληρώνουν άλλοι»!
Βέρτιγκο με το νερό
Και φτάνουμε στην υπόθεση «νερό». Η κυβέρνηση «πνίγηκε» κυριολεκτικά μέσα στο μέγεθος του πλήθους που πήρε μέρος στη συναυλία κατά της ιδιωτικοποίησης και το βέρτιγκο που της προκάλεσε δεν λέει να φύγει. Ερωτηθείς για την υπόθεση, ο κ. Μητσοτάκης, φυσικά, έριξε τα βάρη στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για την ένταξη στο Υπερταμείο της ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ, ωστόσο κόλλησε στη λάσπη, όταν έπρεπε να εξηγήσει γιατί δεν περνάει την τροπολογία για μεταφορά των μετοχών στο Δημόσιο προεκλογικά και το αφήνει για… μετά τις εκλογές.
«Δεν το έχουμε κάνει τέσσερα χρόνια, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να ιδιωτικοποιήσουμε το νερό» (σ.σ. το τι έλεγε ο ίδιος και τι έκανε η κυβέρνησή του τέσσερα χρόνια ήταν τα γεγονότα που οδήγησαν στη συναυλία). Και γιατί δεν μπορεί να τα κάνει αυτά προεκλογικά; «Διότι, αν μπορούσε να γίνει, φαντάζομαι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα το είχε κάνει τόσον καιρό»!
Οπότε τι μένει σε όλους εμάς; Να αρκεστούμε στο γεγονός ότι «υπάρχει ρητή δική μου προσωπική δέσμευση ότι αυτό όχι μόνο δεν θα γίνει (η ιδιωτικοποίηση) αλλά και ότι τα περιουσιακά στοιχεία αυτά θα επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο».

Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: