Αρκετές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν την παραπλάνηση των επιβατών με αθέμιτες πρακτικές ψευδοοικολογικής ταυτότητας, αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ.
Παρά τη σχετική, μάλλον εικονική, συμμόρφωση στις συστάσεις της Κομισιόν και του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία Καταναλωτή (CPC – Network) των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, αρκετές συνεχίζουν την παραπλάνηση των επιβατών με αθέμιτες πρακτικές ψευδοοικολογικής ταυτότητας.
Παρά τη σχετική, μάλλον εικονική, συμμόρφωση στις συστάσεις της Κομισιόν και του Δικτύου Συνεργασίας για την Προστασία Καταναλωτή (CPC – Network) των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, αρκετές συνεχίζουν την παραπλάνηση των επιβατών με αθέμιτες πρακτικές ψευδοοικολογικής ταυτότητας.
Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ, μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC), που μαζί με 23 ενώσεις καταναλωτών από 19 Ευρωπαϊκές χώρες, υπέβαλαν καταγγελία Τον Ιούνιο του 2023 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Δίκτυο Συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών για τους παραπλανητικούς οικολογικούς ισχυρισμούς 17 ευρωπαϊκών αεροπορικών (Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling, Wizz Air), οι οποίοι παραβίαζαν τη νομοθεσία της ΕΕ.
Τον Απρίλιο του 2024, η Κομισιόν και το CPC – Network ξεκίνησαν έρευνες σε 20 αεροπορικές εταιρείες, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Δύο χρόνια μετά την καταγγελία, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, καθώς ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν μερικώς συμμορφωθεί, ωστόσο η πρακτική "Greenwashing" εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρύτατα στον αεροπορικό κλάδο.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει:
Τον Απρίλιο του 2024, η Κομισιόν και το CPC – Network ξεκίνησαν έρευνες σε 20 αεροπορικές εταιρείες, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Δύο χρόνια μετά την καταγγελία, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, καθώς ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν μερικώς συμμορφωθεί, ωστόσο η πρακτική "Greenwashing" εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρύτατα στον αεροπορικό κλάδο.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει:
- Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν τροποποιήσει ή αφαιρέσει τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς τους από την εμπορική πολιτική τους.
- Ωστόσο, αρκετές από τις αλλαγές είναι ήσσονος σημασίας (π.χ. αλλαγές διατύπωσης ή αισθητικής παρουσίασης, όπως το χρώμα).
- Δύο κρίσιμοι ισχυρισμοί που είχαν εντοπιστεί από το 2023 παραμένουν, όπως η προώθηση και αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και η ιδιαίτερη έμφαση σε μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας (πράσινοι ναύλοι, βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, συνδυασμός μείωσης και αντιστάθμισης άνθρακα μέσω της συνεισφοράς σε έργα προστασίας του κλίματος).
- Επιπλέον, οι «πράσινοι ναύλοι» (green fares) γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς και προσφέρουν εκπτώσεις στους καταναλωτές με ευέλικτες επιλογές νέας κράτησης για μελλοντικά ταξίδια, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τις εκπομπές αερίου του συγκεκριμένου κλάδου.
- Δικαστικές αποφάσεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την πρακτική της προβολής ψευδοοικολογικής ταυτότητας από τις αεροπορικές εταιρείες.
Καθώς η αεροπορική έκθεση του Παρισιού (Paris Air Show) έχει ξεκινήσει, οι Ενώσεις Καταναλωτών και η BEUC καλούν την Κομισιόν και το CPC να συνεχίσουν τη διερεύνηση των αθέμιτων πρακτικών «πράσινου ξεπλύματος» από τις αεροπορικές εταιρείες.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου