Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Από τον Ιούνιο το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε αρχαιολογικούς χώρους γύρω από την Ακρόπολη - Το πρόγραμμα θα επεκταθεί έως τον Αύγουστο σε άλλα 13 μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

Εντός του Ιουνίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Ακρόπολη και σε άλλους έξι αρχαιολογικούς χώρους πέριξ αυτής. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μέτρα που θα λάβει η νέα διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων.
Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε αρχαιολογικούς χώρους, στους οποίους καταγράφεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών σε όλη τη χώρα, και συγκεκριμένα στην Αρχαία Αγορά, τη Ρωμαϊκή Αγορά, το Ολυμπείο, τον Κεραμεικό, το θέατρο Διονύσου και τη Βιβλιοθήκη Αδριανού, θα αρχίσει εντός του Ιουνίου η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Το πρόγραμμα θα επεκταθεί έως τον Αύγουστο σε άλλα 13 μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους: στην Κνωσό, τη Λίνδο, τους Δελφούς, την Ολυμπία, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, τις Αιγές, το Παλάτι του Μεγάλου Μάγιστρου στη Ρόδο, το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη, το Ασκληπιείο της Κω, και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
«Το ΤΑΠΑ είναι μια βαριά, απαρχαιωμένη μηχανή, που δεν παράγει ό,τι οφείλει. Η μηχανοργάνωσή του οργανισμού είναι σε κατάσταση εμβρυακή. Το λογιστήριό του δε διαθέτει λογιστή. Πρέπει επειγόντως να συντηρηθεί και να εκσυγχρονιστεί. Μόνο έτσι θα μπορέσει να προβάλλει με σύγχρονο τρόπο τον πολιτισμό μας και να παράγει πλούτο, ώστε να συντηρήσει την πολιτιστική μας κληρονομιά και, εν μέρει, το σύγχρονο πολιτισμό», είπε ο αν. υπουργός Πολιτισμού κ. Νίκος Ξυδάκης σε σημερινή συνέντευξη τύπου με την ευκαιρία της εγκατάστασης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
«Επεξεργαζόμαστε ένα πλήρες σύστημα που θα επιτρέπει να αγοράζει κανείς ηλεκτρονικά εισιτήρια από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Έτσι θα αυξηθεί η προσέλευση και θα μειωθούν οι ουρές. Πιστεύουμε ότι του χρόνου την ίδια εποχή το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι πραγματικότητα σε όλα τα μουσεία κα τους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας», είπε η νέα Πρόεδρος του ΤΑΠΑ Ασπασία Λούβη, πλαισιούμενη από τα μέλη του Δ.Σ. Βασίλη Μπορνόβα, Γιάννη Καρλόπουλο και Παναγιώτη Ροτζιώκο. Και πρόσθεσε ότι ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανανέωση των πωλητέων, την αναμόρφωση των πωλητηρίων, τον εκσυγχρονισμό των πωλήσεων με πιστωτικές κάρτες και τη δυνατότητα αποστολής προϊόντων κ.α.
Τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά και από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. «Έχουμε ακόμα τα φθηνότερα εισιτήρια σε όλη την Ευρώπη. Σε τέτοιον βαθμό, ώστε αδικούμε την αξία του προσφερόμενου αγαθού», επισήμανε ο Ν. Ξυδάκης. Τόνισε, όμως, ότι, παράλληλα με τις αυξήσεις, θα υπάρχει πρόβλεψη για ημέρες δωρεάν εισόδου, για οικογενειακά εισιτήρια κ.α.
Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η αύξηση της τιμής αναμένεται να αποδώσουν, ιδιαίτερα τη νέα τουριστική περίοδο, με το ωράριο 8π.μ.- 8 μ.μ. Για να εξυπηρετηθεί το ωράριο αυτό, αλλά και για τις ανάγκες που υπάρχουν σε μουσεία εκτός αυτού του προγράμματος, αναμένεται η έγκριση των συναρμοδίων υπουργείων για την πρόσληψη επιπλέον 720 εποχικών φυλάκων.
«Θα συνεχίσουμε τη διεκδίκηση της επιτύμβιας στήλης»
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τέθηκε και το θέμα της επιτύμβιας στήλης του 4ου αιώνα π.Χ., που πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie's. «Η κινητοποίηση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας υπήρξε έγκαιρη», τόνισε η αναπλ. γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Και συνέχισε: «Απευθυνθήκαμε όχι μία, αλλά δυο φορές στον βρετανικό οίκο, ζητώντας περισσότερα στοιχεία, καθώς και την απόσυρση της ελληνικής αρχαιότητας από τη δημοπρασία. Επικαλέστηκαν ότι το βρετανικό δίκαιο τους επέτρεπε να συνεχίσουν. Η δικαστική οδός δεν προκρίθηκε γιατί απαιτούνται αδιάσειστα νομικά στοιχεία ότι ένα αρχαίο έχει αποκτηθεί με παράνομη πράξη. Κρίθηκε, λοιπόν, ότι μια τέτοια επιλογή δε θα είχε αποτέλεσμα, ενώ θα είχε μεγάλο κόστος. Όμως, αυτό δε μας εμποδίζει να συνεχίσουμε τη διεκδίκηση της επιτύμβιας στήλης από το νέο κάτοχό της. Αυτό και θα πράξουμε. Υπάρχει προηγούμενο αυτής της πρακτικής και το υπουργείο Πολιτισμού είχε τότε δικαιωθεί».

Πηγή: avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: