Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Οι εξαγωγές «τρέχουν» με 35% - Εντυπωσιακό εξαγωγικό «μπαμ» από τη ΜΕΒΓΑΛ

ΣΕ 31 ΧΩΡΕΣ ΕΞΑΓΕΙ Η ΜΕΒΓΑΛ
Με ένα εντυπωσιακό εξαγωγικό «μπαμ», η ΜΕΒΓΑΛ έχει καταφέρει να καλύψει τις απώλειες από τη συρρίκνωση της εγχώριας ζήτησης στα χρόνια της κρίσης και να ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον.
Eχοντας υπερδιπλασιάσει τις εξαγωγές της από το 2008, η βορειοελλαδική γαλακτοβιομηχανία μπορεί να καυχιέται σήμερα πως το 30%-35% του τζίρου της προέρχεται από πωλήσεις στο εξωτερικό.
Το 2014 οι εξαγωγές έφτασαν σε αξία τα 38 εκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών της. Τα μεγέθη αυτά είναι αυξημένα σε ποσοστό 20% σε σύγκριση με το 2013 και πάνω από 100% σε σχέση με το 2008, ενώ η εξαγωγική δυναμική συνεχίζεται με ανάλογους ρυθμούς και στους πρώτους μήνες του 2015.
«Η εταιρεία κάνει εξαγωγές σε σταθερή βάση από το 1980. Από το 2008 τροποποιήσαμε το εξαγωγικό μας προφίλ, χαράσσοντας μια αυτόνομη στρατηγική εξωστρέφειας, ανεξάρτητα από την κρίση, η οποία δεν είχε αρχίσει να φαίνεται ακόμη. Τα τελευταία πέντε χρόνια, προβλέποντας και τις αλλαγές στην ελληνική αγορά, έχουμε δώσει επιπλέον έμφαση και έχουμε γείρει τη ζυγαριά προς τις αγορές του εξωτερικού», εξήγησε στην «Οικονομία» ο διευθυντής εξαγωγών της ΜΕΒΓΑΛ, Δημήτρης Αλεπάκης.
Αιχμή του δόρατος της στρατηγικής εξωστρέφειας της εταιρείας αποτελεί το γιαούρτι. Σύμφωνα με την επεξεργασία αναλύσεων του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Μελετών, ένα στα πέντε ελληνικά γιαούρτια που εξήχθησαν παγκοσμίως το 2014 αποτελεί παραγωγή της ΜΕΒΓΑΛ. Η εταιρεία είναι market leader στην κατηγορία «αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι» (au­thentic greek yogurt) στη μεγαλύτερη και πιο απαιτητική αγορά της Ευρώπης, τη γερμανική, όπου κατέχει το εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 41,8% σε όγκο, με βάση τα πιο πρόσφατα σχετικά στοιχεία της εταιρείας Nielsen.
Εγινε μόδα
To Greek yogurt, που μέχρι πριν από 5-7 χρόνια απευθυνόταν κυρίως στους Ελληνες ομογενείς της Γερμανίας και άλλων χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, έχει γίνει μόδα και προτιμάται όλο και περισσότερο στο ευρύτερο κοινό. Μελετώντας κατά περίπτωση τις διατροφικές συνήθειες στην καθεμία από τις χώρες - στόχους, η γαλακτοβιομηχανία προσαρμόζει ανάλογα τα προϊόντα της και τα λανσάρει στις αντίστοιχες γευστικές παραλλαγές τους, δίνοντας υψηλή προστιθέμενη αξία στο ελληνικό αυθεντικό γιαούρτι.
Ετσι, για παράδειγμα, στις σκανδιναβικές χώρες, που έχουν κουλτούρα υγιεινής διατροφής και άσκησης, έχει λανσαριστεί με επιτυχία το Greek Yogurt POWER, με καπάκι τραγανών δημητριακών, το οποίο διαθέτει χαμηλά λιπαρά και έξτρα πρωτεΐνη (20 gr πρωτεΐνη στο κύπελο των 195 gr), παρέχοντας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για δύναμη και ενέργεια. Στις ίδιες χώρες, οι οποίες παράλληλα αποτελούν και «εργαστήρια» δοκιμής νέων καινοτόμων προϊόντων, προωθούνται προϊόντα με κινόα και άλλα super foods, ενώ έχει λανσαριστεί και το Greek Yogurt-φρούτα με μόνο 89 θερμίδες στο κύπελο, 0% λιπαρά και με τη γλυκαντική δύναμη της φυσικής στέβια, σε συνδυασμό με φρουκτόζη. Πρόσφατα έχει κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά της Ιταλίας το κατσικίσιο γιαούρτι, το οποίο σύντομα θα εμπλουτιστεί με φρούτα και θα εξαχθεί σταδιακά και στις αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας.
Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η ΜΕΒΓΑΛ είναι παρούσα τροφοδοτώντας με γιαούρτι τα Yogurt Bars στο Λος Αντζελες, ενώ αυξάνει παράλληλα τη διείσδυση της φέτας. Η εταιρεία πιστοποιήθηκε ως συσκευαστήριο βιολογικής φέτας από τον οργανισμό A Cert για λογαριασμό του United States Dept. Of Agriculture και πολύ σύντομα θα υπάρξει τοποθέτηση προϊόντος στην αλυσίδα Costco.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ΜΕΒΓΑΛ παρήγαγε το ένα στα είκοσι ελληνικά τυριά που εξήχθησαν διεθνώς το 2014.
Σε νέες αγορές
Σήμερα η εταιρεία είναι παρούσα εξαγωγικά σε συνολικά 31 χώρες. Ο εξαγωγικός προσανατολισμός της περιλαμβάνει είσοδο σε νέες αγορές, όπως η Ολλανδία, η Ουγγαρία και η Σλοβενία, με την τοποθέτηση προϊόντων της σε αλυσίδες λιανικής. Παράλληλα, ενισχύονται τα μερίδιά της, ιδιαίτερα σε προϊόντα γιαούρτης, στη Νορβηγία (είναι leader και εδώ στο authentic Greek yogurt), Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ισπανία, Ελβετία και Ουκρανία, όπου ήδη κατέχει πολύ σημαντική παρουσία, είτε με επώνυμα είτε με private label προϊόντα γιαούρτης.
Τον περασμένο μήνα η εταιρεία βραβεύτηκε για τις εξαγωγικές της επιδόσεις στο πλαίσιο των διακρίσεων Active Greece Awards 2015, που απονέμονται κατά τη διάρκεια του ετήσιου φόρουμ επιχειρηματικής αριστείας στον τομέα της εξωστρέφειας.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
Πηγή: ethnos.gr 

Τώρα πως γίνεται η ΜΕΒΓΑΛ να «πετάει» εκτός έδρας με τις εντυπωσιακές εξαγωγές, κι εντός να έχει βγάλει την «ψυχή» των εργαζομένων εδώ και τρία σχεδόν χρόνια με τις πολύμηνες καθυστερήσεις πληρωμών στους μισθούς, είναι κάτι που χρήζει ειδικής μακροοικονομικής ανάλυσης, πάντα με βάση τα περίεργα ελληνικά βιομηχανικά δεδομένα! Ίσως να φταίει και το γεγονός, ότι στις τελευταίες εκλογές του Σωματείου Εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων της ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε «Ο ΑΞΙΟΣ», η «Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εργαζομένων» δεν έπιασε το απόλυτο ποσοστό(100%) και πήρε μόλις το 96,64%(!!!) αφήνοντας περιθώρια στην «Εργατική Ενότητα για Αλλαγή» να λάβει το εναπομείναν 3,36% ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: