Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

«Έξι ψέματα» και «έξι αλήθειες» για τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Ανταλλαγή ανακοινώσεων υπουργείου Μεταφορών και ΣΥΡΙΖΑ εν όψει της κοινοβουλευτικής συζήτησης που θα γίνει στην «Ώρα του πρωθυπουργού» την ερχόμενη Παρασκευή, έπειτα από επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Ακονίζουν τα ξίφη τους κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση εν όψει της ερχόμενης Παρασκευής και της κοινοβουλευτικής συζήτησης που θα γίνει στην «Ώρα του πρωθυπουργού» για την κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, μετά από επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ) «μάρσαρε» από χθες ανακοινώνοντας «τα 6 ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ για τις αστικές συγκοινωνίες» και λίγες ώρες μετά απάντησαν οι Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης, τομεάρχης και αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, στέλνοντας «έξι αλήθειες για την ανεπάρκεια της Ν.Δ. στις αστικές συγκοινωνίες εν μέσω πανδημίας».
Ας δούμε «ψέματα» και «αλήθειες», διπλοπαρκαρισμένες:
1. «Τώρα τους έπιασε ο πόνος για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η πραγματικότητα είναι ότι τόσα χρόνια στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στις αστικές συγκοινωνίες, δεν πήρε ούτε ένα νέο λεωφορείο και, παρόλο που ακρίβυνε τα εισιτήρια από 1,20 στο 1,40, διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», λέει το ΥΠΟΜΕ.
«Περισσεύει το θράσος όταν η Ν.Δ. κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ την ώρα που οι δικές της κυβερνήσεις (Κ. Καραμανλή και Αντ. Σαμαρά) δεν είχαν προβλέψει, επί μία δεκαετία, ούτε ευρώ από το ΕΣΠΑ, για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτοντας ότι αν δεν ακυρωνόταν «από πολιτικό γινάτι του Κ. Αχ. Καραμανλή η προκήρυξη για τα 750 νέα λεωφορεία, θα έμενε χώρος για μείωση εισιτηρίου αφού ο ανάδοχος θα αναλάμβανε για 12 έτη συντήρηση και παροχή των ανταλλακτικών των οχημάτων.
2. «Δήθεν κρατάμε λεωφορεία στα αμαξοστάσια, τα οποία θα μπορούσαν να βγουν στον δρόμο. Πετάνε και νούμερα στην τύχη, τη μια λένε 270, την άλλη 170, ούτε οι ίδιοι ξέρουν... Η πραγματικότητα είναι ότι, αντιθέτως, όλο αυτό το διάστημα καταφέραμε να αυξήσουμε τα λεωφορεία που κυκλοφορούν, από 850 που παραλάβαμε σε 1.100», λέει το υπουργείο προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια ανάταξης του στόλου.
«Υποστηρίζουν ότι παρέλαβαν στην Αθήνα μόνο 850 λεωφορεία, αποκρύπτοντας ότι αυτός ο αριθμός αφορούσε τα θερινά δρομολόγια του 2019», απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ. Επικαλείται στοιχεία της τηλεματικής που καταγράφει πάνω από 1.500 μοναδικά στίγματα λεωφορείων και τρόλεϊ μέσα σε ένα έτος, υποστηρίζοντας ότι έτσι «δικαιολογεί την παραχώρηση 60 αστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ και τη χρυσοπληρωμένη μίσθωση 300 μεταχειρισμένων».
3. «Ψέμα ότι η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και το leasing έχουν υψηλό κόστος. Ως κλασική λαϊκίστικη αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ δήθεν ανησυχεί για τα προβλήματα, αλλά ταυτόχρονα αντιτίθεται σθεναρά σε κάθε λύση. Σε μια επείγουσα κατάσταση, εφαρμόζουμε καινοτόμες λύσεις που φέρνουν ταχύτερα αποτελέσματα. Ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα. Ενδεικτικά, στη σύμπραξη των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, το κόστος έπεσε από 4 ευρώ/χλμ. σε 1,42 ευρώ/χλμ. Ενώ το leasing έχει μισό κόστος από την αγορά κι επιπλέον συμπεριλαμβάνει κόστη ανταλλακτικών και συντήρησης».
«Κεντρική πολιτική της Ν.Δ. να παραδώσει μεγάλο μέρος του έργου των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στα ΚΤΕΛ, τα οποία, ιδιαίτερα στην Αττική, είναι γνωστά για τις δυσλειτουργίες, την κακοδιαχείριση, τις μαύρες τρύπες και την ταλαιπωρία των πολιτών. Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία σε ενοικίαση leasing, το σέρβις και την προμήθεια ανταλλακτικών να την πληρώνει ο αγοραστής (ΟΑΣΘ)».
4. «Ψέμα ότι έχουμε σταματήσει να αγοράζουμε ανταλλακτικά. Από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τον Μάρτιο του 2020 είχαν δαπανηθεί περίπου 5,7 εκατ. ευρώ σε ανταλλακτικά. Από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα, εν μέσω πανδημίας, δαπανήθηκαν σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα περίπου 7 εκατ. ευρώ ακόμα».
«Αναντίστοιχες των αναγκών οι προμήθειες σε ανταλλακτικά. Γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το εξώδικο που απέστειλαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ πριν από τρεις μήνες, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ρητά πως «...ουδέν πράξατε για την αγορά ανταλλακτικών και επιδιόρθωση βλαβών των λεωφορείων για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με τουλάχιστον 100 λεωφορεία».
5. «Ψέμα ότι η κυβέρνηση σταμάτησε τον διαγωνισμό για προμήθεια λεωφορείων. Τον ακύρωσε η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, γιατί έκρινε πως παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας και τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, περιλάμβανε προβληματικές τεχνικές προδιαγραφές και δημιουργούσε ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του»
«Το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και ο κ. Καραμανλής ακύρωσαν τον διαγωνισμό για 750 σύγχρονα λεωφορεία, επικαλούμενοι δύο τυπικές παρατηρήσεις, απολύτως συνηθισμένες σε τέτοιες διαδικασίες. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, την οποία επικαλείται η Ν.Δ., θεσπίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ γιατί με το προηγούμενο νομικό καθεστώς, τους διαγωνισμούς προκήρυσσαν οι ίδιοι οι φορείς με μία και μόνο επιτροπή να εποπτεύει όλα τα στάδια. Ξέρουμε ότι με την αλλαγή αυτή χαλάσαμε κάποιες “δουλειές” και επικερδείς “συνεργασίες”».
6. «Δήθεν καθυστερούν οι προσλήψεις. Επί 4,5 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε ούτε μία! Η πραγματικότητα είναι ότι η δική μας κυβέρνηση, με διαδικασίες fast track αλλά σύμφωνες με το ΑΣΕΠ, προχωρά σε 655 προσλήψεις στις ειδικότητες αιχμής, οδηγούς και τεχνικούς. Επίσης, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ προστίθενται και άλλοι 500 οδηγοί στο δυναμικό του ΟΑΣΑ.
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, που επί 16 μήνες δεν έκανε απολύτως τίποτα για τις αστικές συγκοινωνίες, μόλις την περασμένη Παρασκευή, όταν πλέον έφτασε ο κόμπος στο χτένι, αποφάσισε να  προχωρήσει σε προκήρυξη προσλήψεων οδηγών και τεχνικών. Εάν το είχε πράξει πολύ νωρίτερα, όπως την προτρέπαμε, πολύ περισσότερα λεωφορεία θα εξυπηρετούσαν τα δρομολόγια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

Άρης Χατζηγεωργίου
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: