Τεχνικοί λόγοι διατήρησαν 
εκτός του νομοσχεδίου για τον «Εκδημοκρατισμό της Διοίκησης» την 
πρόβλεψη για την απόκτηση μόνιμων σχέσεων εργασίας των (περίπου 
30.000-40.000, σύμφωνα με υπολογισμούς) δημοσίων υπαλλήλων με συμβάσεις 
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).
Η αρχικά προβλεπόμενη διάταξη αφαιρέθηκε από το τελικό κείμενο, 
ωστόσο, μέσω της τελικής διατύπωσης στο άρθρο 9, παραμένει η δυνατότητα 
στους ΙΔΑΧ του Δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ 
να καταλάβουν μέσω κινητικότητας θέσεις μόνιμου προσωπικού «ομοίου 
κλάδου αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας, εφόσον έχει (σ.σ. ο 
υπάλληλος) τα προβλεπόμενα γενικά και ειδικά προσόντα, σύμφωνα με τη 
σχετική διάταξη». Οσοι μετακινηθούν εξακολουθούν να διατηρούν το 
ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς από το οποίο διέπονταν.
Νομικό πρόβλημα
Η επιχειρούμενη μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ ήταν ένα μέτρο που δεν 
δημιουργούσε οποιοδήποτε μισθολογικό κόστος και -σύμφωνα με το αρμόδιο 
υπουργείο- συντελούσε στον εξορθολογισμό της διοίκησης, διευκολύνοντας 
τον θεσμό της κινητικότητας.
Η αρχική πρόβλεψη θα δημιουργούσε νομικό πρόβλημα ικανό να τινάξει 
στον αέρα το νομοσχέδιο, βασικό πυρήνα του οποίου αποτελεί η 
αποκατάσταση των αδικιών που υπέστησαν οι αντισυνταγματικά 
απομακρυθέντες δημόσιοι υπάλληλοι μέσω διαδικασιών κινητικότητας.
Συγκεκριμένα η μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ, με την αρχική πρόβλεψη, θα 
μπορούσε να θεωρηθεί μετατροπή σύμβασης και να προσκρούσει σε 
συνταγματικές διατάξεις. Αντιθέτως, μέσω της κινητικότητας είναι εφικτή η
 απόκτηση θέσης μόνιμου προσωπικού χωρίς νομικά κωλύματα, καθώς 
επικυρώνεται από το ΑΣΕΠ.
Πηγή: efsyn.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου