Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Σε σίγουρη αποτυχία καταδικάζονται οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών

Οι μαθητές του τομέα εφαρμοσμένων τεχνών του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών βιώνουν αυτή τη στιγμή την απόλυτη απογοήτευση καθώς έχουν ήδη καταδικαστεί σε σίγουρη αποτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ αβέβαιή είναι και η δυνατότητα συμμετοχής τους σε αυτές, καθώς και ή λήψη πτυχίου- απολυτηρίου.
Έπειτα από την κατάργηση της ειδικότητας και τη ξαφνική απόλυση των καθηγητών τους, δημιουργήθηκε ένα αναμενόμενο κενό το οποίο παρόλο τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου παιδείας σε όλα τα κανάλια, στάθηκε αδύνατο να καλυφθεί, ακόμη και σήμερα τρείς εβδομάδες πριν τη λήξη του διδακτικού έτους.
Οι μαθητές παρουσιάζουν εξ’ ολοκλήρου έλλειψη του γνωστικού αντικειμένου, καθώς σε όλα τα μαθήματα γραφιστικής δεν έχουν παρακολουθήσει σχεδόν ούτε μία ώρα μάθημα!

Συγκεκριμένα:
  1. Γραφιστική Ηλεκτρονική Μέσων : 0 ώρες διδασκαλίας.
  2. Γραμματογραφία: 0 ώρες διδασκαλίας.
  3. Ιστορία Γραφικών Τεχνών : 0 ώρες, πριν από δύο εβδομάδες τα παιδιά ξεκίνησαν να διδάσκονται το μάθημα.
  4. Τεχνολογία Εκτυπώσεων (ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ): 0 ώρες, πριν από δύο εβδομάδες τα παιδιά ξεκίνησαν να διδάσκονται το μάθημα. Διδάχτηκαν 4 κεφάλαια από τα 15 (σε 8 ώρες) από αναπληρωτή που δίδαξε για δύο εβδομάδες και έπειτα παραιτήθηκε.
  5. Γραφιστικές Εφαρμογές (ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ): 0 ώρες.
Εβδομαδιαία έχαναν συνολικά 16 διδακτικές ώρες από τις 23 που προβλέπεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα για όλη τη χρονιά. Οι μαθητές μετακινούνται κάθε μέρα, για να παρακολουθήσουν 2-3 ώρες μάθημα ημερησίως.
Ουσιαστικά παρακολουθούν 2,5 ημέρες μάθημα την εβδομάδα, αντί για πέντε! Αυτό σημαίνει ότι οι απειλούνται να χάσουν τη χρονιά τους και να μην αποκτήσουν πτυχίο αφού δεν έχουν διδαχθεί εξ’ ολοκλήρου σχεδόν 5 μαθήματα (από τα 8), εκ των οποίων δύο τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Αντίστοιχα αβέβαιο είναι το μέλλον των μαθητών της Β’ τάξης του Τομέα, έχαναν 4 ώρες εβδομαδιαία από τις 18. Οι καθηγητές με σχετικές αναθέσεις, είναι σε διαθεσιμότητα και ένας αναπληρωτής παρουσιάστηκε μόλις στις 11 Μαρίου 2014 και παραιτήθηκε μετά από 2 εβδομάδες. Και όλα αυτά συμβαίνουν όχι σε κάποιο δυσπρόσιτο νησί, αλλά σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την συμπρωτεύουσα. Οι δημιουργικές ώρες διδασκαλίας, του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, αντικαθιστούνται από άγχος, απραξία και απογοήτευση. Οι μαθητές που έκαναν όνειρα να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, νιώθουν ξεχασμένοι, αδικημένοι, καθώς είναι οι κύριοι αποδέκτες των συνεπειών της ξαφνικής κατάργησης του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Τα παιδιά μας έχουν ίσα δικαιώματα με τους μαθητές άλλων περιοχών της χώρας (που διδάσκονται κανονικά όλα τα μαθήματα) και τα οποία θα συναγωνιστούν στις Πανελλαδικές εξετάσεις αλλά με αντικειμενικά ΑΝΙΣΟΥΣ ΟΡΟΥΣ. Αυτό φυσικά αν κάποιος τους δώσει πτυχίο που είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Με ποιό τρόπο και πότε θα αναπληρωθούν οι διδακτικές ώρες των μαθητών; Τα παιδιά προσήλθαν στις διακοπές του Πάσχα για να κάνουν Κενό! Με ποιόν τρόπο θα μπορέσουν οι μαθητές να πάρουν πτυχίο και απολυτήριο; Με ποιόν τρόπο θα διασφαλιστεί η επί ίσοις όροις συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις; Πως τα παιδία θα βγουν στην αγορά εργασίας, καθώς θα υστερούν σημαντικά στο γνωστικό αντικείμενο; Ποιος εργοδότης θα κατανοήσει την αδυναμία του κράτους να τους παρέχει την υποχρεωτική εκπαίδευση; Ποιός θα συνεισφέρει στον οικογενειακό τους προϋπολογισμό αν αναγκαστούν να επαναλάβουν την τάξη; Αλλά ακόμα και αν γίνει αυτό πως θα αντιμετωπιστεί το ίδιο πρόβλημα την επόμενη σχολική χρόνια; Ποιοί καθηγητές είναι περισσότερο κατάλληλοι από τους απολυμένους, ώστε να καλύψουν την ύλη σε λιγότερο από δύο εβδομάδες; Και ποιοί μαθητές «σούπες ήρωες» θα την αφομοιώσουν; Ας αναλογιστούν λοιπόν οι υπεύθυνοι και ας μας απαντήσουν αν με μία, ή δύο ώρες μάθημα την ημέρα, θα μπορούσαν να τα καταφέρουν να διαγωνιστούν ισότιμα με τους άλλους μαθητές της επικράτειας, καθώς και για ποιό λόγο οι μαθητές θα πρέπει πληρώσουν την άδικη και χωρίς καμία αξιολόγηση απόλυση των καθηγητών τους. Ποια θα ήταν η θέση τους αν επρόκειτο για τα δικά τους παιδιά;

Ζητάμε άμεσα λύση στο από 11/09/2013 έως και σήμερα ΑΛΥΤΟ πρόβλημα των μαθητών του τόπου μας. Πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και αυτό οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα για όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ως εκπαιδευτικοί και «άνθρωποι» με αίσθηση δικαίου εκφράζουμε την αγωνία μας για τα αυξανόμενα προβλήματα, ζητούμε τη συστράτευση της τοπικής κοινωνίας καθώς κάθε προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος στάθηκε άκαρπη.

Πηγή: karatzova.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: