Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

«Πρόσληψη προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών του Δήμου Πέλλας » .

Από το πρακτικό της αριθμ. 6 /2013 συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας. Αριθ. Απόφασης 82/2013.
Περίληψη
Στα Γιαννιτσά και στο Δημοτικό Κατάστημα Πέλλας σήμερα 17 Απριλίου 2013, ημέρα Τετάρτη και ώρα 18:30 συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο Πέλλας σε συνεδρίαση μετά από την ριθμ. 22376/12-4-2013 γραπτή πρόσκληση του Προέδρου του Δ.Σ που δόθηκε χωριστά σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, Δήμαρχο και προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου Πέλλας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65,67,68,69 και 70 του Ν. 3852/2010 για να συζητήσει και να πάρει αποφάσεις για τα παρακάτω θέματα της Η.Δ. ΠΑΡΟΝΤΕΣ Δ.Σ.: 1) Αϊβαζίδης Ιωάννης 2) Ανδρεάδης Γεώργιος 3)Ανδρεάδης Ευστάθιος 4)Ασλανίδης Απόστολος 5) Αρνάκης Τιμόθεος 6) Βασιλειάδης Βασίλειος 7) Δεληγιαννίδης Κων/νος 8) Καραμπατζάκης Αντώνιος 9) Κωβαίος Κων/νος 10) Λούσπα Ερασμία 11)Μαντζούκη Μαρία 12) Μηλώσης Φίλιππος 13) Ξηρός Βασίλειος , πρόεδρος Δ.Σ 14)Ξανθόπουλος Γεώργιος 15) Ουραηλίδης Χαράλαμπος 16)Παναγιωτίδης Μιχαήλ 17)Παπαδόπουλος Κων/νος του Γεωργίου 18) Παπαδόπουλος Κων/νος του Ευαγγέλου 19)Παπανικολάου Νικόλαος , 20) Πασσαλής Χρήστος 21) Ρουσοπούλου Αικατερίνη 22)Σαμόπουλος Νικόλαος 23)Σκαπέρδας Γεώργιος 24) Στεργιούλας Δημήτριος 25) Σίσκος Χρήστος 26) Τοπάλογλου Στέφανος 27) Τόσιος Γεώργιος 28) Τσίτσος Νικόλαος και 29)Φάκκας Απόστολος .
ΑΠΟΝΤΕΣ Δ.Σ.: 1) Αμπεριάδης Νικόλαος 2) Ελευθερίου Γεώργιος 3) Καζαντζίδης Σωκράτης 4) Λαγομάτη Ηλιάνα 5) Μουχτάρης Σαράντης 6) Παντελίδης Κυριάκος 7) Παπαγεωργίου Γεώργιος 8) Παπαδημητρίου Δημήτριος 9) Παπαδόπουλος Γεώργιος 10) Σικοβάρης Βασίλειος 11) Χατζηηλιάδης Πέτρος και 12) Ψαρράς Ευστράτιος , οι οποίοι αν και κλήθηκαν νόμιμα δεν προσήλθαν στη συνεδρίαση.

Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία διότι από τα 41 μέλη του Δ.Σ. βρέθηκαν παρόντα είκοσι εννέα (29), άρχισε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας. Στη συνεδρίαση ήταν παρών ο Δήμαρχος Πέλλας κ. Στάμκος Γρηγόριος. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και ο κ. Τσαλκιτζής Πολυχρόνης , υπάλληλος του Δήμου Πέλλας για την τήρηση των πρακτικών. Ο πρόεδρος αναφερόμενος στο 1ο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης , είπε τα εξής: Οι πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ μπορούν να προχωρούν στην πρόσληψη προσωπικού με δίμηνες συμβάσεις για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών κατά τις διατάξεις του άρθρου 206 παρ. 1 του Ν.3584/2007 όπως ισχύει με έλεγχο νομιμότητας των σχετικών αποφάσεων από τις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις .
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον κ. Δήμαρχο ο οποίος πρότεινε την πρόσληψη δεκαπέντε (15) εργατών καθαριότητας και δέκα (10) εργατών πρασίνου ,για δύο (2) μήνες, για την αντιμετώπιση εποχικών – περιοδικών και πρόσκαιρων αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα παραπάνω και τις διατάξεις του άρθρου 206 του Ν. 3584/2007 οι οποίες έχουν ως εξής:

Προσωπικό για κατεπείγουσες εποχικές ή πρόσκαιρες ανάγκες ΟΤΑ
«1. Ειδικά επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού οποιασδήποτε ειδικότητας με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου από τους Ο.Τ.Α. για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών. Ο υπολογισμός του δωδεκαμήνου γίνεται σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 21 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180 Α). Παράταση ή σύναψη νέας σύμβασης μέσα στο ανωτέρω δωδεκάμηνο διάστημα ή μετατροπή της σύμβασης σε αορίστου χρόνου είναι αυτοδικαίως άκυρες. Ο φορέας που διενεργεί την πρόσληψη αποστέλλει τον πίνακα των προσληπτέων κάθε φορά στο Α.Σ.Ε.Π., καθώς και όλους τους πίνακες προσληπτέων κάθε έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί έλεγχο για τη συνδρομή των όρων πρόσληψης της παρούσας περίπτωσης. Εάν κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι απασχολείται ή απασχολήθηκε προσωπικό κατά παράβαση των ανωτέρω διατάξεων, εφαρμόζεται η παράγραφος 15 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε και ισχύει.
2. Επιτρέπεται η πρόσληψη υπαλλήλου αντίστοιχης ειδικότητας με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών που εμφανίζονται σε περίπτωση απουσίας τακτικού, μοναδικού στον κλάδο υπαλλήλου, λόγω κυήσεως, τοκετού και μητρότητας, αργίας ή διαθεσιμότητας και για το χρονικό διάστημα διάρκειας του κωλύματος.
3. Η πρόσληψη του προσωπικού των ανωτέρω παραγράφων δεν υπάγεται στη διαδικασία έγκρισης της Π.Υ.Σ. 33/2006 (ΦΕΚ 280 Α΄), όπως ισχύει». 

Με βάση τα ανωτέρω η πρότασή μας συνίσταται στην πρόληψη προσωπικού για την κάλυψηκατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών και συγκεκριμένα:
Μετά τη συνένωση των πέντε (5) πρώην Δήμων (Γιαννιτσών, Κρύας Βρύσης, Μ. Αλεξάνδρου, Κύρρου και Πέλλας) στο νέο Καλλικρατικό Δήμο Πέλλας, παρατηρείται μεγάλη αύξηση των αναγκών και των απαιτήσεων σε εργασίες καθαριότητας. Η αύξηση των αναγκών αυτών γίνεται ακόμη εντονότερη κατά την θερινή περίοδο, όπου έχουμε κάθε έτος μεγαλύτερη συσσώρευση σκουπιδιών, συνεχή ανάπτυξη των χόρτων, μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιών και συγχρόνως αύξηση της επισκεψιμότητας των κοινόχρηστων χώρων. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη δυσκολότερο αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι κατά τη θερινή περίοδο η υπηρεσία υποχρεούται από τη νομοθεσία να χορηγήσει τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ημέρες κανονικής άδειας στους εργαζομένους.
Όλα τα ανωτέρω καθιστούν επιτακτική και επείγουσα την πρόσληψη εποχικού προσωπικού στον τομέα καθαριότητας. Προκειμένου να καθορίσουμε τον αριθμό του προσωπικού που είναι απαραίτητο, λαμβάνουμε υπόψη ότι ο Δήμος Πέλλας αποτελείται από 41 οικιστικά σύνολα, τα οποία μεταφράζονται σε 70 σχολεία με αύλειους χώρους, 120 παιδικές χαρές, 17 παιδικούς σταθμούς, 40 νεκροταφεία, 35 νησίδες και 33 κοινοτικά καταστήματα με αύλειο χώρο. Οι ανωτέρω 41 οικισμοί των 5 Δήμων εξυπηρετούνται ως επί το πλείστον από τον ίδιο αριθμό εργατών που είχε ο πρώην Δήμος Γιαννιτσών, διότι οι υπόλοιποι 4 πρώην Δήμοι είχαν ελάχιστο προσωπικό εργατών καθαριότητας.
Μια επιπλέον παράμετρος, που έχει σχέση και με τη γεωγραφική συνένωση, που πρόσθεσε δασικές εκτάσεις, δασικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ζώνες μίξης δασών –πόλεων αλλά και με την εποχικότητα, είναι η αναγκαιότητα για μέτρα πρόληψης πυρκαγιών όπως υποχρεούμαστε από τον σχεδιασμό των δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Αυτό μεταφράζεται σε απομάκρυνση βλάστησης, εργασίες καθαρισμού και απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού. Δεν πρέπει να παραλείψουμε τη σημαντικότητα της απομάκρυνσης της βλάστησης στο θέμα καταπολέμησης των κουνουπιών. Οι ψεκασμοί που εφαρμόζονται δεν είναι από μόνοι τους αρκετόί ως μέτρο καταπολέμησης. Τα χόρτα είναι εστίες συγκέντρωσης κουνουπιών και δεδομένου ότι ο κάμπος Γιαννιτσών και Κρύας Βρύσης είναι επιβαρυμένος με μεγάλους πληθυσμούς κουνουπιών είμαστε υποχρεωμένοι να φροντίζουμε για την απομάκρυνση της βλάστησης. Τα τελευταία έτη έχουμε έρθει αντιμέτωποι με ασθένειες που μεταδίδονται με τα κουνούπια, όπως ο Ιός του Δυτικού Νείλου, κρούσματα του οποίου είχαμε στο Δήμο, γι΄ αυτό ότι μπορεί να κάνει η κάθε υπηρεσία και ο κάθε εμπλεκόμενος είναι σημαντικό. Επιπλέον πρέπει να επισημανθεί ότι κατά τους θερινούς μήνες πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην καθαριότητα και τον καλλωπισμό των τουριστικών χώρων του Δήμου Πέλλας καθώς η επισκεψιμότητα τους την καλοκαιρινή περίοδο είναι αυξημένη.
Τέλος, ο έλεγχος εναπόθεσης των αστικών απορριμμάτων τα οποία αυξάνονται κατακόρυφα τους θερινούς μήνες, η λήψη προληπτικών μέτρων για την ελαχιστοποίηση των κινδύνων πρόκλησης πυρκαγιάς, η έγκαιρη καταπολέμηση των κουνουπιών συνάδουν και εναρμονίζονται στις ελάχιστες απαιτήσεις για την αποτελεσματική προστασία της δημόσιας υγείας.

Ύστερα από συνεννόηση με τους προϊσταμένους των αρμοδίων τμημάτων του Δήμου Πέλλας -τμήμα καθαριότητας εκτιμούμε ότι ο ελάχιστος αριθμός για τους δυο μήνες είναι είκοσι πέντε (25) εργάτες καθαριότητας.
Σύμφωνα με το άρθρο 206 του ν. 3584/2007, για την αντιμετώπιση εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών μπορεί να προσληφθεί προσωπικό με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου μέχρι δύο (2) μήνες εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών. Εκτιμούμε ότι οι ανωτέρω διατάξεις δίνουν τη δυνατότητα στο Δήμο, τον καθιστούν όμως και υπόχρεο να χρησιμοποιεί αυτό το προσωπικό, προκειμένου να καθαρίζονται οι πόλεις και οι οικισμοί, προς αποφυγήν υποβάθμισης και πρόκλησης κινδύνων για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, αλλά και ως λήψη μέτρων πολιτικής προστασίας. Η ύπαρξη αυτού του εποχικού προσωπικού είναι αναγκαία, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η αναγκαιότητα αυτή είναι άμεση. Η προσφορά σε εργατοώρες δεν έχει την ίδια αξία αν γίνει αργότερα. Συνοψίζοντας ο κ. Δήμαρχος είπε ότι εισηγούμαστε έντονα την πρόσληψη του παραπάνω προσωπικού, για την καλύτερη προσφορά υπηρεσιών προς τους δημότες και το περιβάλλον εν γένει, για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, για την προαγωγή της αειφόρου ανάπτυξης και για την προσπάθεια δημιουργίας βιώσιμων πόλεων και οικισμών , με κριτήρια την ανεργία , την δήλωση εισοδήματος και την οικογενειακή κατάσταση του καθενός .
Ο Δ.Σ κ. Παπανικολάου Νικόλαος , είπε να προχωρήσουμε στις παραπάνω προσλήψεις με κριτήριο την ανεργία , την δήλωση εισοδήματος και την οικογενειακή κατάσταση του καθενός αιτούντα καθώς και στη σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής η οποία θα εξετάζει τις αιτήσεις .
Ο Δ.Σ κ. Σίσκος Χρήστος είπε ότι διαφωνεί με τέτοιου είδους προσλήψεις , η θέση του είναι μόνιμες προσλήψεις , αλλά επειδή όλοι μας βρισκόμαστε σε δύσκολη οικονομική κατάσταση και θα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται , συμφωνώ με τις παραπάνω προσλήψεις αλλά να γίνουν με τα κριτήρια που αναφέρθηκαν παραπάνω και από μια επιτροπή διαπαραταξιακή η οποία θα εξετάσει τις αιτήσεις
Ο κ. Δήμαρχος είπε ότι θα τηρήσουμε την προβλεπόμενη διαδικασία, όπως το πράξαμε κατά την περσινή περίοδο.

Ύστερα από τα παραπάνω ο πρόεδρος καλεί το Δ.Σ να αποφασίσει σχετικά. Το Δ.Σ αφού έλαβε υπόψη του, όσα παραπάνω αναφέρθηκαν, είδε τις διατάξεις Ν/3852/2010 καθώς και τις όμοιες του άρθρου 206 του Ν.3584/2007.
Αποφασίζει κατά πλειοψηφία
Εγκρίνει την πρόσληψη προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών του Δήμου Πέλλας , συγκεκριμένα : δεκαπέντε (15) εργατών καθαριότητας και δέκα (10) εργατών πρασίνου , σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 206 του Ν.3584/2007
Για την μισθοδοσία των ανωτέρω έχει γίνει η σχετική πρόβλεψη στους Κ.Α 02.20.6041 και 02.20.6054 για την υπηρεσία καθαριότητας και στους Κ.Α 02.35.6041 και 02.35.6054 για την υπηρεσία πρασίνου του πρ/σμού οικ. έτους 2013 του Δήμου Πέλλας , σύμφωνα με τις βεβαιώσεις της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, τις οποίες επισυνάπτουμε και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της απόφασης αυτής.

Η απόφαση αυτή πήρε α.α 82/2013
Συντάχθηκε το πρακτικό αυτό και υπογράφεται κανονικά :

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Ξηρός Βασίλειος


Τα Μέλη
1)Αϊβαζίδης Ιωάννης 2) Ανδρεάδης Γεώργιος 3)Ανδρεάδης Ευστάθιος 4)Ασλανίδης Απόστολος 5)Αρνάκης Τιμόθεος 6) Βασιλειάδης Βασίλειος 7) Δεληγιαννίδης Κων/νος 8)Καραμπατζάκης Αντώνιος 9) Κωβαίος Κων/νος 10) Λούσπα Ερασμία 11) Μαντζούκη Μαρία 12) Μηλώσης Φίλιππος 13) Ξανθόπουλος Γεώργιος 14) Ουραηλίδης Χαράλαμπος 15)Παναγιωτίδης Μιχαήλ 16) Παπαδόπουλος Κων/νος του Γεωργίου 17) Παπαδόπουλος Κων/νος του Ευαγγέλου 18)Παπανικολάου Νικόλαος , 19) Πασσαλής Χρήστος 20) Ρουσοπούλου Αικατερίνη 21) Σαμόπουλος Νικόλαος 22)Σκαπέρδας Γεώργιος 23) Στεργιούλας Δημήτριος 24) Σίσκος Χρήστος 25) Τοπάλογλου Στέφανος 26) Τόσιος Γεώργιος 27) Τσίτσος Νικόλαος και 28) Φάκκας Απόστολος

Πιστό ΑπόσπασμαΓιαννιτσά 19 / 4 / 2013
Ο πρόεδρος                               Ο Γραμματέας
 
Πιστό Αντίγραφο
Γιαννιτσά 19 / 4 /2013
Ο Δήμαρχος

Δεν υπάρχουν σχόλια: