Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Αλχημείες με τα κρούσματα στα σχολεία και με τον αριθμό των τμημάτων που κλείνουν

Τα αρνητικά ρεκόρ κρουσμάτων του νέου κορονοϊού στον γενικό πληθυσμό έχουν συμπαρασύρει, όπως ήταν αναμενόμενο, και τους αριθμούς μολύνσεων στα σχολεία.
Τα στοιχεία του ΕΟΔΥ είναι ενδεικτικά: ο συνολικός αριθμός κρουσμάτων σε νέους έως 17 ετών την Κυριακή 7 Νοεμβρίου ήταν 119.006, την επομένη έφτασε στις 120.704, ενώ την Τρίτη 9 Νοεμβρίου τα συνολικά κρούσματα στους ανήλικους διαμορφώθηκαν στα 122.843, δηλαδή μέσα σε ένα μόλις 24ωρο καταγράφηκαν 2.139 κρούσματα σε παιδιά.
Κι ενώ γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μία εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη, με εκατοντάδες κρούσματα σε -συχνά κορεσμένες λόγω συγχωνεύσεων- τάξεις, οι οποίες όμως δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους αφού για να ενεργοποιηθούν τα περίφημα πρωτόκολλα θα πρέπει επιβεβαιωμένα να νοσεί το 50%+1 των μαθητών ενός τμήματος, το υπουργείο Παιδείας πλασάρει μια μαγική εικόνα.
Κατηγορηματική ότι «δεν θα ανασταλεί η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων» είναι η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως που τονίζει με κάθε ευκαιρία ότι το ποσοστό των ημερήσιων κρουσμάτων που αφορούσε παιδιά έχει μειωθεί από το 29% στο 23% και αυτό έχει επιτευχθεί χάρις στην «εξαιρετική εφαρμογή των μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, στελέχη εκπαίδευσης, τοπική αυτοδιοίκηση».
Επίσης, υπογραμμίζει συχνά πυκνά ότι τα αυξημένα τεστ αποτελούν «τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης και έγκαιρης πρόβλεψης του κορονοϊού και γι' αυτόν τον λόγο αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να επενδύσει στο αυξημένο testing»
«Τα σχολεία δε θα κλείσουν, δεν υπάρχει λόγος να κλείσουν, δεν το συνιστούν οι ειδικοί», σημειώνει επίσης και η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, αναφορικά με τη φημολογία των τελευταίων ημερών, μετά και την «εκτόξευση» των κρουσμάτων κορονοϊού.
Η κ. Μακρή, μιλώντας στο Live News του Mega, επισήμανε συγκεκριμένα ότι «οι φημολογίες δεν έχουν βάση. Άρα λοιπόν, τηρώντας τα πρωτόκολλα καταφέρνουμε να ελέγξουμε και να περιορίσουμε την πανδημία στον σχολικό πληθυσμό. Τα σχολεία δε θα κλείσουν, δεν υπάρχει λόγος να κλείσουν, δεν το συνιστούν οι ειδικοί».
Με τη γνωστή μέθοδό του, να παραθέτει δηλαδή ποσοστά και όχι απόλυτα νούμερα, το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να καθησυχάσει γονείς και εκπαιδευτικούς και να πείσει όλα είναι εξαιρετικά στα ελληνικά δημόσια σχολεία αναφορικά με την πανδημία.
Ωστόσο, όσο κι αν προσπαθεί να πείσει η υπουργός Παιδείας ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία λειτουργούν στην εντέλεια, η πραγματικότητα -όσο καμουφλαρισμένη κι αν είναι- δεν μπορεί να κρυφτεί.
Οποιοσδήποτε έχει παιδιά στα σχολεία, αντιλαμβάνεται αυτές τις μέρες ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά με τον κορονοϊό, χωρίς να χρειαστεί να του το επιβεβαιώσουν οι επιστήμονες. Όλοι γνωρίζουν ότι καθημερινά εντοπίζονται εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί που νοσούν, κι όμως τα τμήματα δεν κλείνουν. Λογικό στον παραλογισμό του, αφού το 50% + 1, αυτή η έμπνευση της υπουργού Παιδείας, οδηγεί σε λειτουργία τμημάτων ακόμα και με πολλά κρούσματα.
Εδώ όμως υπάρχει κι ένα πρόβλημα: η κ. Κεραμέως αλλά και η επιτροπή των ειδικών, τις τελευταίες μέρες προσπαθούν να μας πείσουν ότι τα κρούσματα στα σχολεία δεν είναι και τόσο πολλά! Η υπουργός Παιδείας επικαλείται ότι μόλις 6 τμήματα επί συνόλου 80.000 έχουν κλείσει, άρα δεν τρέχει τίποτα. Και η κυβέρνηση μαζί της, διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν αναμένεται ούτε νεο λοκ ντάουν ούτε κλείσιμο των σχολείων.
Να ξανακλείσουν τα σχολεία βέβαια, κανείς δεν το θέλει –αυτές τις μέρες μάλιστα συμπληρώσαμε και έναν χρόνο από την ημέρα που έκλεισαν πέρυσι. Εφέτος, παρότι τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, κανείς δε θέλει πραγματικά να κλείσουν καθώς η τηλεκπαίδευση έχει σωρεύσει ελλείψεις και προβλήματα, όμως αυτό είναι ένα θέμα, κι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα είναι να μας λένε μισές αλήθειες και επιλεκτικά στοιχεία για να πείσουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, ενώ είναι εντονότατο και πασιφανές.
Ουρές έξω απ΄ τα σχολεία κάθε πρωί
Σε ανακοίνωσή τους με τίτλο "Μέτρα για να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά" οι Παρεμβάσεις Εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης, επισημαίνουν, ανάμεσα σε άλλα ότι η Θεσσαλονίκη εκπέμπει σήμα κινδύνου! Τα σχολεία είναι υγειονομικές βόμβες, οι εκπαιδευτικοί έχουν καταντήσει ελεγκτές, οι γονείς τρέχουν να βρουν δωρεάν rapid test ή πληρώνουν 5 και 10 ευρώ στα φαρμακεία! Κάθε μέρα μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί νοσούν. Ουρές έξω απ΄ τα σχολεία της πόλης κάθε πρωί, με την πρωινή υποδοχή να διαρκεί πάνω από μισή ώρα, ενώ τα νοσοκομεία της πόλης στενάζουν, οι γιατροί κάνουν ατελείωτες βάρδιες και οι κλινικές covid γεμίζουν μόλις ανοίξουν, σημειώνοντας ρεκόρ εισαγωγών (50-60 νεκροί/ημέρα, 440 διασωληνωμένοι, εξαπλάσιοι από την αντίστοιχη περίοδο την περσινή χρονιά).
Το πρωτόκολλο με τα δυο self test την εβδομάδα είναι πασιφανές ότι είναι αναποτελεσματικό. Τα σχολεία έχουν γεμίσει κρούσματα και το υπουργείο πανηγυρίζει και βάζει προθεσμίες για την αξιολόγηση! Στην κυβερνητική ενημέρωση μέχρι προχθές μάς επιβεβαίωναν ότι δεν υπάρχει καμιά διασπορά στα σχολεία, ότι χάρη στα συχνά self test όλα είναι καλά, ενώ 1 στα 4 κρούσματα είναι παιδιά και έφηβοι! Το Υπουργείο νίπτει τας χείρας του, στέλνοντας μόνο οδηγίες στη λογική της ατομικής ευθύνης. Το πρωτόκολλο που ορίζει για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να είναι θετικά το 50% των μαθητών/τμήμα είναι εμπαιγμός, καθώς ενισχύει τη διασπορά, όταν στη Βουλή με ένα θετικό κρούσμα διακόπηκε η συνεδρίαση για να απολυμάνουν και στα σχολεία της χώρας συμβασιούχες καθαρίστριες-μειούμενες κατά 1/3 λόγω περικοπής πιστώσεων- παλεύουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς να κρατήσουν ένα ασφαλές επίπεδο υγιεινής.
Καθημερινά η είσοδος στο σχολείο, εμβολιασμένων και μη, είναι πράξη υψηλού ρίσκου. Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει στη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών και άλλα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, συνεχίζει να στοιβάζει υπεράριθμα τμήματα σε ακατάλληλους χώρους και κτίρια (υπόγεια, προκάτ, μικρές αίθουσες, ταβάνια που πέφτουν).
Αντίθετα, μάλιστα, προωθεί νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και διαρκείς μετακινήσεις εκπαιδευτικών ώστε να περικόψει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα αναγκαία κονδύλια για προσλήψεις στα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα στα σχολεία. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και οι αρνητικές συνέπειες από τα δυο χρόνια «τηλεκπαίδευσης». που εντείνονται από τις περικοπές στην παράλληλη στήριξη, το ΕΒΠ και την απουσία αντισταθμιστικών μέτρων.
 
Χρήστος Κάτσικας
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: