Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Βούρδουλας για τη συμμόρφωση των εκπαιδευτικών

Μνημείο αυταρχισμού αποτελεί η εγκύκλιος της Ζέττας Μακρή, που ζητεί από τους διευθυντές Γυμνασίων-Λυκείων να δώσουν τα ονόματα των χιλιάδων καθηγητών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία του α΄ τετραμήνου επειδή προβληματίζονται για τη χρησιμότητά της σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων.
Σάλο έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, με την οποία ζητείται από τους διευθυντές Γυμνασίων-Λυκείων να παραδώσουν τα ονόματα όσων εκπαιδευτικών δεν κατέθεσαν βαθμολογία του α' τετραμήνου, μαζί με τα αιτιολογημένα σημειώματά τους και με τα ονόματα των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν.
Το υπουργείο παρεμβαίνει ακόμα μία φορά για να εμπεδωθεί ο αυταρχισμός σε όλο το φάσμα, πια, της εκπαίδευσης. Ακαριαία η αντίδραση της ΟΛΜΕ, που σήμερα, κιόλας, διοργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.
«Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των β/θμιων εκπαιδευτικών καθώς, όπως εξηγεί, αφενός «το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τη μη κατάθεση βαθμολογίας με αιτιολογημένα σημειώματα των εκπαιδευτικών» και αφετέρου «το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool».
«Η τελευταία αυτή ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους συναδέλφους μας διευθυντές να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου “καταδότη”, παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής», καταγγέλλει η ΟΛΜΕ. Παράλληλα, δε, όπως συμπληρώνει «με την τακτική του βούρδουλα και του εκφοβισμού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να διαχειριστεί τον πανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της».
Σε ό,τι αφορά την ουσία του ζητήματος της βαθμολόγησης, η κοινότητα εδώ και μήνες έχει αναδείξει τον προβληματισμό της για τη χρησιμότητα και τον ρόλο της σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων. Εξ ου και οι δεκάδες σχετικές ανακοινώσεις σωματείων καθώς και η απόφαση χιλιάδων εκπαιδευτικών να μην καταθέσουν βαθμολογία. Προτίμησαν να μιλήσουν με τους γονείς και να εξηγήσουν.
Τεράστιο μπάχαλο
Σύλλογοι από τον Πειραιά και την Αθήνα, όπου τα ποσοστά μη βαθμολόγησης είναι υψηλά, αναφέρουν πως «η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική» και τονίζουν: «Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους πώς πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις».
Την ίδια στιγμή, σε εκατοντάδες σχολεία όπου έγινε και κατατέθηκε η βαθμολόγηση προκλήθηκε τεράστιο μπάχαλο, με αδικίες, διαμαρτυρίες μαθητών και οικογενειών, φαινόμενα από σοβαρά έως τραγελαφικά. Σε κεντρικό λύκειο της Αθήνας οι βαθμολογίες δόθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, στις 15 Φεβρουαρίου, και όταν έγινε, κόντεψε να γκρεμιστεί το… διαδίκτυο από τις αντιδράσεις.
Μαθητής περιγράφει στην «Εφ.Συν.» τη δική του εμπειρία, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς φοιτά στη γ' Λυκείου, της οποίας οι βαθμοί είναι κρισιμότεροι από κάθε άλλη τάξη, ανεξαρτήτως τρόπου πρόσβασης σε τριτοβάθμιο Ιδρυμα. Μας λέει λοιπόν: «Λίγες ημέρες πριν μας ανακοινώσουν επίσημα τις βαθμολογίες, οι καθηγητές μάς ενημέρωσαν για τις προθέσεις τους. Η καθηγήτρια της Ιστορίας μού είπε πως θα με βαθμολογήσει με 15 επειδή δεν συμμετέχω στο τηλεμάθημα. Της ζήτησα να με εξετάσει και αφού το έκανε το διόρθωσε σε 18. Η φιλόλογος της Εκθεσης, για τον ίδιο περίπου λόγο (δεν με βρήκε πολύ δραστήριο), μου έβαλε κι εκείνη 15. Ζήτησα να εξεταστώ, αλλά εκείνη… με ξέχασε κι έτσι έμεινα με τον ίδιο βαθμό. Στην ξένη γλώσσα, ενώ είμαι πολύ προχωρημένος, πήρα κι εκεί 15 διότι ήμουν από τους καινούργιους μαθητές που έβλεπε για πρώτη χρονιά καθώς προέρχομαι από τμήμα άλλης γλώσσας. Θα διορθώσει, μας είπε, στο επόμενο».
Οπως λένε και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, «τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία ολόκληρη σχολική χρονιά, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το υπουργείο Παιδείας».
Απόπειρα εκφοβισμού
Γι’ αυτό και η οργή είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και προστέθηκε στις σταγόνες λίγο πριν το ξεχείλισμα η παρέμβαση του υπουργείου που επιβεβαιώνει την πολιτική αναβίωσης πρακτικών του παρελθόντος, στα χρόνια του σκληρού νεοφιλελευθερισμού. Ο κλάδος καταγγέλλει τη νέα απόπειρα εκφοβισμού και τρομοκράτησης, την επαναφορά του βούρδουλα, του μπαμπούλα, του επιθεωρητισμού.
«Η κίνηση αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις ανάγκες των παιδιών. Αποτελεί (μία ακόμα) προσπάθεια εκφοβισμού, με σκοπό να κάμψει τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη που αυτή τη βδομάδα κορυφώνεται», αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά η οποία τονίζει πως την ίδια μέρα που εστάλη η εγκύκλιος, η υπουργός Παιδείας σε τηλεδιάσκεψή της με διευθυντές σχολείων ούτε λίγο ούτε πολύ εκφόβισε και τους διευθυντές.
Οπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Πειραιά, «η υπουργός έστειλε το εξής μήνυμα: Είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή στον θεσμό της αξιολόγησης με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση». Η αξιολόγηση είναι η επόμενη μεγάλη μάχη στο πεδίο της εκπαίδευσης. Οι πονηροί καιροί μαζί με τη διεθνή εμπειρία δείχνουν ότι η αξιολόγηση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία σε κατηγοριοποίηση, διακρίσεις και ανισότητα. Πώς θα πείσει το υπουργείο Παιδείας; Χωρίς βούρδουλα;

Αννα Ανδριτσάκη
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: