Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

Γιατί είναι πάρα πολύ κακή η ελληνική… Bad Bank της ΤτΕ

Μεσούσης της πανδημίας του κορονοϊού που δοκιμάζει τις αντοχές των κοινωνιών και των αγορών, η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), η οποία θα έπρεπε κατά το παρελθόν να έχει αποτρέψει την εθνική καταστροφή των «κόκκινων» δανείων σε ποσοστό που υπερέβη το πενήντα τοις εκατό (50%), εισηγείται τώρα, με πρωτοφανές πείσμα και ακατανόητη εμμονή, τη «λύση» της Bad Bank.
Η «λύση» όμως αυτή είναι πιο καταστροφική από το ίδιο το πρόβλημα που φέρεται να αντιμετωπίζει. Είναι η εισαγωγή στο πρωτοφανές αμόκ υπερφορολόγησης που θα ακολουθήσει την κρίση της πανδημίας.
Η παράδοξη και εμμονική αυτή εισήγηση έρχεται και επανέρχεται από το επικοινωνιακό επιτελείο της ΤτΕ (που πληρώνει αδρά ο φορολογούμενος) στο προσκήνιο, ενώ απορρίπτεται από τα συναρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από τους θεσμικούς φορείς των τραπεζών, ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζει τη δική της αιματηρή φοροεπιδρομή. Η κυβέρνηση, αντί να οργανώνει τη διαγραφή χρεών για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και τις υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, με μερική έστω σεισάχθεια, αναζητά στη φτωχοποιημένη κοινωνία τους αιμοδότες της αποτυχίας της, δηλαδή τους Ελληνες φορολογούμενους.
Η κεντρική ιδέα για την ίδρυση και λειτουργία της Bad Bank είναι η τελική μετακύλιση της εθνικής ζημίας των «κόκκινων» δανείων στα «συνήθη υποζύγια» του ιδιωτικού και του δημόσιου χρέους στην Ελλάδα, δηλαδή στους Ελληνες φορολογούμενους.
Το οργανωτικό αρχέτυπο της Bad Bank βασίζεται στην εγγυοδοσία του Ελληνικού Δημοσίου για τα «κόκκινα» δάνεια, η οποία θα ενεργοποιείται όταν αυτά θα συναντήσουν, μετά βεβαιότητoς, δυσκολία είσπραξης. Επειδή προηγήθηκαν δίσεκτα χρόνια οικονομικής καταστροφής που συμπληρώθηκαν με την καταστροφή της πανδημίας, είναι αυταπόδεικτο ότι οι οφειλέτες των «κόκκινων» δανείων θα αδυνατούν, κυρίως στο μέλλον, να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, με συνέπεια να ενεργοποιείται αμέσως ο εγγυοδοτικός μηχανισμός του Ελληνικού Δημοσίου και να πληρώνονται οι δανειακές υποχρεώσεις από τα φορολογικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού. Δηλαδή από τους φόρους-δήμευση σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων. Και μετά την κατάπτωση των εγγυήσεων οι οφειλέτες των τραπεζών θα μετατρέπονται σε οφειλέτες του Δημοσίου και θα ασκούνται σε βάρος τους και ποινικές διώξεις για μη καταβολή χρεών στο Δημόσιο.
Αυτή η πικρή αλήθεια κρύβεται κάτω από την -φτιασιδωμένη περίτεχνα και μεταμφιεσμένη επιμελώς- εισήγηση για την Bad Bank, η οποία προβάλλεται επικοινωνιακά με πολλές και άσχετες λεπτομέρειες, λογιστικές, οργανωτικές και διαχειριστικές, προκειμένου να συγκαλυφθεί η ουσία της. Δηλαδή η εξοντωτική περαιτέρω επιβάρυνση του Ελληνα φορολογούμενου, για δυσθεώρητες οφειλές που δημιουργήθηκαν από την ολιγωρία, την απάθεια, την κακοδιαχείριση, αλλά και τη λαθροχειρία ορισμένων υπεύθυνων χρηματοπιστωτικής εποπτείας.
Προς αποφυγή δε παρανοήσεων, είναι απαραίτητο να διαχωρίζεται η συζητούμενη άτεχνη, έκνομη, άτεγκτη και ανεπίκαιρη εισήγηση για Bad Bank της ΤτΕ από τη διεθνή και ευρωπαϊκή συζήτηση για κεντρική, ενιαία και διεθνή Bad Bank. Η ευρωπαϊκή Bad Bank θα υποστηρίζεται από ενωσιακά κονδύλια και θα αντιμετωπίζει σε ενωσιακό επίπεδο τα ζητήματα της υπερχρέωσης και των «κόκκινων» δανείων. Η ελληνική εκδοχή της Bad Bank αντιθέτως, όπως την εισηγείται με αδιανόητη εμμονή η ΤτΕ, δεν είναι απλώς κακέκτυπη εκδοχή της ενωσιακής πρότασης: Αλλά είναι σαδιστική κακοποίησή της για τη νέα, βίαιη και εξοντωτική υπερφορολόγηση του Ελληνα φορολογούμενου που πληρώνει με το αίμα του και για πάρα πολλά χρόνια την παράλειψη της οφειλόμενης εποπτείας στο τραπεζικό «σύστημα».
Τέλος. Αλλά το σημαντικότερο: Η ΤτΕ, ήδη από το 2016, αποπειράθηκε να ιδρύσει και να λειτουργήσει Bad Bank στην ελληνική αγορά των «κατακόκκινων» δανείων, με απογοητευτικά για όλους αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, ατυχέστατη μικρογραφία ελληνικής Bad Bank είναι η λειτουργούσα (τρόπος του λέγειν) PQH, η οποία μέσα σε ένα πανδαιμόνιο διαρκών διοικητικών κρίσεων, αδιαφανέστατης και προκλητικής διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων, αργομισθίας και ευνοιοκρατίας, δεν κατάφερε να περάσει από την ΤτΕ και την ΕΠΕΙΔΕΚΑ ούτε το ένα τοις εκατό (1%) των προτάσεών της για αναδιάρθρωση χρεών.
Αν σε αυτά προστεθεί η εισαγγελική έρευνα για τις παραλείψεις της να παρασταθεί ως πολιτική αγωγή και να ασκήσει την ποινική δίωξη των τραπεζικών ιδρυμάτων που εκπροσωπεί σε βαρύγδουπες ποινικές υποθέσεις, τότε η πρώτη πράξη εφαρμογής της Bad Bank στην ελληνική αγορά θα πρέπει να θεωρηθεί παταγωδώς αποτυχημένη. Και, συνεπώς, θα έπρεπε να έχει εγκαταλειφθεί και μόνον εξ αυτού του λόγου.
Το γεγονός ότι, αντιθέτως, η εισήγηση για Bad Bank, μολαταύτα, επανέρχεται από την ΤτΕ, μόνο ως προσπάθεια νέας φοροεπιδρομής και διατήρησης μικρομάγαζου διορισμών και αργομισθιών μπορεί να δικαιολογηθεί, αφού το διαχειριστικό αποτέλεσμά της είναι πενιχρότατο, αν όχι ανύπαρκτο, μέχρι και σήμερα.
Συμπέρασμα, μετά όλα τα ανωτέρω, δυσοίωνα και καταστροφικά: Η οικονομική λαίλαπα που έρχεται δεν θα αντιμετωπιστεί προφανώς με τα ανύπαρκτα δισεκατομμύρια των Βρυξελλών, που όλο έρχονται και όλο στον δρόμο είναι εδώ και ένα χρόνο. Αλλά θα αντιμετωπιστεί με τα τελευταία υπάρχοντα των Νεοελλήνων και τις δημευμένες περιουσίες τους. Αρχίζει η τελευταία φορολογική επιδρομή σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, η οποία θα δώσει τη χαριστική βολή στη φτωχοποιημένη κοινωνία μας, με κάθε λογής όπλα. Ενα από αυτά, και το πιο εξοντωτικό (!), είναι η υπερφορολόγηση που φέρνει η Bad Bank της ΤτΕ.

Θεοδώρα Τζάκρη - Βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: