Καλωσορίσατε στο @P e l l a - Το επώνυμο blog της Πέλλας

Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2021

Η πρώτη απάντηση Μενδώνη για την... πτώση του Πικάσο. Πυρά από Τσίπρα-Αναγνωστοπούλου

Πήρε σβάρνα τα κανάλια η υπουργός Πολιτισμού το απόγευμα της Τετάρτης προσπαθώντας να απαντήσει στην κριτική για το μπαράζ ερασιτεχνισμών στην συνέντευξη Τύπου για την ανακάλυψη των κλεμμένων έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη.
Την ώρα που η χώρα έγινε... ρεζίλι διεθνώς με την πτώση του εμβληματικού πίνακα του Πάμπλο Πικάσο και οι εικόνες που έδειχναν τα έργα τέχνης εντελώς απροστάτευτα έχουν προκαλέσει πλήθος σχολίων, η Λίνα Μενδώνη ζήτησε μέσω της συχνότητας του Alpha να μην είμαστε «μίζεροι» και επισήμανε ότι πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της ΕΛ.ΑΣ. και όχι επικοινωνιακό σόου.
Λίγο αργότερα η υπουργός μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 θέλησε να απαντήσει στον ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζοντας ότι «την ώρα που έγινε η συνέντευξη του κ. Χρυσοχοΐδη και η δική μου, δεν υπήρχαν οι πίνακες στον χώρο και ξέρω πολύ καλά ότι η φωτογράφιση έγινε προηγουμένως και επομένως δεν καταλαβαίνω την επίκληση του ντεκόρ».
Παράλληλα ξεπέρασε με χαρακτηριστική ευκολία το ζήτημα της πτώσης που μονοπωλεί το ενδιαφέρον εδώ και μια ημέρα επισημαίνοντας «κακώς συνέβη, δεν μπορεί κανείς να πει ότι ήταν καλό αυτό που έγινε, αλλά δεν μπορεί να πει κανείς ότι ήταν ντεκόρ κάποιας φιέστας», είπε.
Πολιτικές διαστάσεις παίρνει η κυβερνητική φιέστα με «θύμα» τον Πικάσο
Σοβαρές αιχμές Αναγνωστοπούλου κατά Μενδώνη-Χρυσοχοΐδη μετά το διεθνές ρεζιλίκι από το επικοινωνιακό σόου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Είναι ένα θέμα που βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας και η κυβέρνηση έσπευσε να το εκμεταλλευτεί για ξεκάθαρους επικοινωνιακούς λόγους.
Η κακοστημένη, όμως, παράσταση Χρυσοχοΐδη-Μενδώνη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τους δύο εμβληματικούς πίνακες να ποζάρουν ως «λάφυρα» που επιβεβαιώνουν την «αριστεία» των δύο υπουργών και, κατά συνέπεια, της κυβέρνησης έφερε αντιδράσεις, ενώ η εμφανής κακομεταχείριση των έργων τέχνης έκανε τη χώρα διεθνώς ρεζίλι.
Τώρα, το σόου, με αφορμή την εξιχνίαση της κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012, μπαίνει στο επίκεντρο και της πολιτικής αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ να αφήσει σαφείς αιχμές κατά της Λ. Μενδώνη και να ζητά απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα.
Πυρά από Τσίπρα-Αναγνωστοπούλου
Ο Αλέξης Τσίπρας τοποθετήθηκε μέσω Twitter αφήνοντας υπόνοιες για τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και την κυβέρνηση.
48 χρόνια μετά τον θάνατό του, ο #Πικασο κατάφερε να φιλοτεχνήσει το καλύτερο πορτρέτο του κ. Χρυσοχοΐδη και του αβάσταχτου ερασιτεχνισμού της κυβέρνησης των "αρίστων".
Η Τομεάρχης Πολιτισμού, Σία Αναγνωστοπούλου, κατηγορεί την Λίνα Μενδώνη πως, μαζί με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, χρησιμοποίησαν τους πίνακες ως «ντεκόρ θριάμβου», με τα έργα τέχνης να γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης με τον πιο «ανάρμοστο και ασεβή τρόπο».
Παράλληλα, θέτει ερωτήματα για το εάν έχει γίνει η κατάλληλη εξέταση των συγκεκριμένων έργων και το εάν οι δύο πίνακες προστατεύθηκαν από συντηρητές τέχνης του ΥΠΠΟ.
Η ανακοίνωση
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Υπουργός Πολιτισμού βάζει την προσωπική της σφραγίδα σε εγκλήματα κατά της πολιτιστικής κληρονομιάς, αυτή τη φορά όμως προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας ένα έργο τέχνης στο κέντρο μιας κακόγουστης φαρσοκωμωδίας.
Ο πίνακας του Πικασό, με την εμβληματική αφιέρωση «στον Ελληνικό Λαό, φόρο τιμής από τον Πικασό» αφού πρώτα «κακοποιήθηκε» σε μια ρεματιά στην Κερατέα, δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε με τον πιο ανάρμοστο και ασεβή τρόπο και στην επικοινωνιακή φιέστα που έστησαν ο κύριος Χρυσοχοίδης και η κυρία Μενδώνη για την εξιχνίαση της κλοπής του. Το έργο τέχνης τοποθετήθηκε ως ντεκόρ θριάμβου της ελληνικής κυβέρνησης στη πανηγυρική συνέντευξη τύπου, εκτέθηκε στα φλας των δημοσιογράφων, έπεσε(!) και επανατοποθετήθηκε με γυμνά χέρια στη θέση του...
Επιπλέον, η σημερινή Υπουργός πολιτισμού που ήταν Γενική Γραμματέας το 2012, όταν εκλάπησαν τα τρία έργα από την Εθνική Πινακοθήκη, λόγω των ανύπαρκτων μέτρων ασφαλείας, δε μας έχει πει ακόμα ούτε μισή λέξη για το αν εξέτασαν οι ειδικοί του Υπουργείου Πολιτισμού τους πίνακες που βρήκαν. Πιστοποιήθηκε η γνησιότητά τους; Συντηρήθηκαν από ειδικούς; Υπήρχαν υπάλληλοι συντηρητές έργων τέχνης του ΥΠΠΟ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του πίνακα από ενδεχόμενο ατύχημα; Τι σημαίνει η δήλωση «οι πίνακες ήταν σε καλή κατάσταση»; Θα συνεχιστούν οι έρευνες για τον τρίτο πίνακα που καταστράφηκε, ένα σχέδιο που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια;
Πόσες ιαχές μιας κούφιας αριστείας συνδέουν άραγε έναν ελαιοχρωματιστή καθ' ομολογίαν δράστη και αφοσιωμένο «λάτρη της τέχνης», μια Υπουργό Πολιτισμού που τσιμεντώνει και ακρωτηριάζει μνημεία και έναν Υπουργό Προστασίας του Πολίτη που επαίρεται για τις κατασταλτικές του πρακτικές, ενώ έχει ακόμα ελεύθερο τον Παππά της Χρυσής Αυγής να τριγυρίζει ανάμεσα μας; Χρειαζόμαστε κάποιες απαντήσεις, όχι αλαζονικές φανφάρες.
 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: