Καλωσορίσατε στο @P e l l a - Το επώνυμο blog της Πέλλας

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2021

Τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα για τα αρχαία στη Βενιζέλου

Η καταστροφική πολιτική που έχει επιλέξει η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού για τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου (μετρό Θεσσαλονίκης) επιβεβαιώνεται μέρα με την ημέρα καθώς έγινε για πρώτη φορά γνωστό -δια στόματος της αρμόδιας υπουργού- πως το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο 2025, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος επιστροφής της χρηματοδότησης.
«Μέχρι χτες το υπουργείο Υποδομών, το υπουργείο Πολιτισμού και η Αττικό Μετρό κινδυνολογούσαν –τόσο στις ανακοινώσεις τους, όσο και στον φάκελο που κατέθεσαν στο ΣτΕ- ότι αν το Μετρό δεν ολοκληρωθεί ως τον Δεκέμβριο 2023, μαζί με τον Σταθμό Βενιζέλου, η χώρα μας θα χρειαστεί να επιστρέψει ολόκληρα τα ποσά που έλαβε από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση του έργου» αναφέρει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων που εύλογα θέτει το ερώτημα: «Γιατί να θυσιαστούν οι αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου αν η κυβέρνηση έχει πάρει παράταση για το Μετρό Θεσσαλονίκης έως τον Μάρτιο του 2025;».
Τα νεότερα δεδομένα προέκυψαν από την απάντηση της Λίνας Μενδώνη σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Χ. Καστανίδη (την Δευτέρα 7/6/2021). Η υπουργός Πολιτισμού, μεταξύ άλλων ανέφερε κάτι που ως τώρα δεν έχει ειπωθεί στη δημόσια συζήτηση: «Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του έργου το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο του 2025 ελλοχεύει ο κίνδυνος επιστροφής του συνόλου των χρημάτων που θα έχει εισπράξει η χώρα έως τον Δεκέμβριο 2023».
Μέχρι χτες το υπουργείο Υποδομών, το υπουργείο Πολιτισμού και η Αττικό Μετρό «κινδυνολογούσαν –τόσο στις ανακοινώσεις τους, όσο και στον φάκελο που κατέθεσαν στο ΣτΕ- ότι αν το Μετρό δεν ολοκληρωθεί ως τον Δεκέμβριο 2023, μαζί με τον Σταθμό Βενιζέλου, η χώρα μας θα χρειαστεί να επιστρέψει ολόκληρα τα ποσά που έλαβε από το ΕΣΠΑ για τη χρηματοδότηση του έργου. Τώρα η υπουργός Πολιτισμού παραδέχεται ότι αυτό δεν ισχύει« αναφέρει ο ΣΕΑ που παράλληλα θέτει τέσσερα κρίσιμα ερωτήματα που οφείλει το υπουργείο Πολιτισμού να απαντήσει:
  • Για ποιο λόγο αυτό δεν έχει ανακοινωθεί ως τώρα επίσημα από την κυβέρνηση;
  • Για ποιο λόγο δόθηκαν ψευδή στοιχεία στο Συμβούλιο της Επικρατείας;
  • Για ποιο λόγο επιμένουν να καταστρέψουν τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου, όταν οι ίδιοι παραδέχονται πλέον ότι το Μετρό δεν θα παραδοθεί εντός του 2023;
  • Για ποιο λόγο συνδέθηκε η κατασκευαστική πρόοδος των 12 σταθμών του Μετρό, στους οποίους δεν υπάρχουν αρχαιότητες, με τον Σταθμό Βενιζέλου, φέρνοντας καθυστερήσεις στο σύνολο του έργου;
Θυμίζουμε πως η υπόθεση κρίθηκε πρόσφατα από το Συμβούλιο της Επικρατείας που αποφάσισε, με οριακή πλειοψηφία μιας ψήφου (13-12) ότι δεν είναι παράνομο να αποσυναρμολογηθούν τα ευρήματα του σταθμού Βενιζέλου προκειμένου να ολοκληρωθεί γρήγορα η κατασκευή.
Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης: Αβάσιμοι ισχυρισμοί
«Θα περιμέναμε, σεβόμενη τον θεσμικό της ρόλο ως Υπουργού, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Μενδώνη στην απάντησή της στη Βουλή στις 7 Ιουνίου 2021 σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ κ. Χάρη Καστανίδη, να μην καταφύγει σε προβολή αυταπόδεικτα αβάσιμων ισχυρισμών, που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα την οποία η Υπουργός διαστρεβλώνει συνειδητά ελλείψει ουσιαστικών επιχειρημάτων, χωρίς να απαντά ευθέως στα ερωτήματα που εμπεριστατωμένα έθεσε ο βουλευτής.
Δεν νομιμοποιείται, πλέον, να επαναλαμβάνει με κουραστικό τρόπο τους ισχυρισμούς περί δήθεν ανυπαρξίας μελετών για την κατά χώραν παραμονή των αρχαιοτήτων και περί δήθεν «εκθέσεων ιδεών», όταν και μελέτες στατικών έχουν εκπονηθεί και κατά το πρώτο στάδιό τους, έχουν εγκριθεί μαζί με την πληρωμή τους, όταν οι εργασίες για την υλοποίησή τους είχαν ξεκινήσει, όταν και τα επόμενα στάδιά τους είχαν κατατεθεί και δεν είχαν απορριφθεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε., όταν οι μελέτες έχουν παρουσιαστεί από τον επικεφαλής του Μελετητικού Γραφείου, όταν έχουν σχολιαστεί και θεωρηθεί ως επαρκείς από τους σημαντικότερους εδαφοτεχνικούς Καθηγητές των Πολυτεχνείων της Χώρας και όταν, το κυριότερο, το σύνολο των μελετών για την κατά χώραν παραμονή των αρχαιοτήτων κατατέθηκαν και από εμάς και από την Αττικό Μετρό Α.Ε. στο ΣτΕ για τη συζήτηση των τριών αιτήσεων ακυρώσεως.
Αρκετά πια με τη σκόπιμη παραπληροφόρηση, που δεν δικαιολογείται από Υπουργό, όταν αναφέρει ότι το ΣτΕ «διατάσσει την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων», γιατί οφείλει να γνωρίζει, εάν δεν το γνωρίζει ήδη, ότι βάσει της αρχής της διάκρισης των εξουσιών, το ΣτΕ δεν επιτάσσει την διοικητική αρχή, αλλά κρίνει τι δεν είναι μη νόμιμο όσον αφορά τις διοικητικές αποφάσεις. Την απόφαση, όμως, υλοποίησης ενός έργου, όπως αυτό, την λαμβάνει η Εκτελεστική Εξουσία και μόνον αυτή έχει την πολιτική ευθύνη και όχι το ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Συνεπώς, η Εκτελεστική Εξουσία ας ακούσει τις διεθνείς εκκλήσεις των σπουδαιότερων ειδικών όλου του κόσμου για την αποτροπή του επαπειλούμενου εγκλήματος στο Σταθμό Βενιζέλου.
Τέλος, ας απαντήσει η κ. Υπουργός γιατί προβαλλόταν κινδυνολογικά η απειλή για επιστροφή του συνόλου των χρημάτων εάν το έργο συνολικά, μαζί με τον Σταθμό Βενιζέλου, δεν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023, ενώ τώρα δηλώνει ενώπιον της Βουλής ότι «Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του έργου το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο του 2025 ελλοχεύει ο κίνδυνος επιστροφής του συνόλου των χρημάτων που θα έχει εισπράξει η χώρα έως τον Δεκέμβριο 2023». Γιατί αποκρύφτηκε δημόσια το στοιχείο αυτό της μετάθεσης της καταληκτικής χρονολογίας από το 2023 στο 2025 και γιατί στο ΣτΕ διατυπώθηκαν ψευδείς κινδυνολογικοί ισχυρισμοί περί δήθεν επιστροφής των χρημάτων το 2023 αν δεν έχει ολοκληρωθεί έως τότε το σύνολο του έργου και με τους 13 σταθμούς;
Αρκετά πια με την σκόπιμη διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δικαιούνται να γνωρίζουν ότι το Μετρό μπορεί να λειτουργήσει με τους 12 Σταθμούς και , λίγο αργότερα , χωρίς κίνδυνο επιστροφής των χρημάτων, να παραδοθεί και ο Σταθμός Βενιζέλου χωρίς να έχουν αδίκως αποσπαστεί και καταστραφεί οι σημαντικότατες αρχαιότητες που έχουν αποκαλυφθεί εκεί, αφού ούτως ή άλλως εξαιτίας της άκαιρης και άστοχης υπαναχώρησης και της συνεπακόλουθης καθυστέρησης ο Σταθμός Βενιζέλου δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να έχει κατασκευαστεί και παραδοθεί προς εμπορική χρήση ούτε καν στα τέλη του 2023». 
 
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: