Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022

Εξυγείανση με... απευθείας αναθέσεις

Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης με τον πρόεδρο της προσωρινής διοίκησης του Γηροκομείου Αθηνών Σπύρο Χαμακιώτη
Απευθείας αναθέσεις του Δήμου Αθηναίων στην εταιρεία του διορισμένου προέδρου του Γηροκομείου Αθηνών που εποπτεύεται από τον δήμο • Τα ερωτήματα για την υποτιθέμενη εξυγίανση του πολύπαθου ιδρύματος από την προσωρινή διοίκηση παραμένουν για ακόμα μία φορά αναπάντητα • Καταδικάστηκε σε 6 χρόνια κάθειρξη ο Γ. Βαρδινογιάννης που είχε διοριστεί από τον δήμαρχο στην προσωρινή διοίκηση ως υπεύθυνος ακινήτων!
Γούρι φαίνεται ότι έφερε στον νέο προσωρινό πρόεδρο του Γηροκομείου, Σπύρο Χαμακιώτη, η επιλογή του από τον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη. Γούρι που μάλιστα αφορά και τη νεοσύστατη εταιρεία τού συνταξιούχου υπαλλήλου (βαθμού Α) του Δήμου Αθηναίων. Ο προσωρινός πρόεδρος, που διορίστηκε μαζί με τα άλλα μέλη της προσωρινής διοίκησης (επιλογής του δημάρχου) προκειμένου να διενεργήσουν εκλογές, όπως αποφάσισε το δικαστήριο, ζήτησαν παράταση της θητείας τους έτσι ώστε να εξυγιάνουν πρώτα το ίδρυμα, εφαρμόζοντας ένα νέο σχέδιο εξυγίανσης που κάθε άλλο παρά διασκεδάζει τις αμφιβολίες τόσο για την εξυγίανση όσο και για τη διαφανή και χρηστή διαχείριση του λεηλατημένου –από τις διοικήσεις του– ιδρύματος.
Εναν χρόνο πριν, σε ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» διατυπώναμε το ερώτημα πώς ακριβώς θα εξυγιανθεί το ίδρυμα όταν το Γηροκομείο είχε περίπου «αφεθεί στον αυτόματο πιλότο, με τον νέο, ακριβοθώρητο πρόεδρο να έχει επισκεφτεί ελάχιστα το ίδρυμα, να μην έχει γνωρίσει ούτε να έχει συνεργαστεί με το διοικητικό και νοσηλευτικό προσωπικό, να μην έχει συναντήσει το σωματείο εργαζομένων, να μην έχει διενεργήσει λεπτομερή απογραφή και αξιόπιστο οικονομικό έλεγχο κ.λπ.» («Η διοίκηση άλλαξε, αλλά τίποτε άλλο», «Εφ.Συν.» 11.12.2021). Τελικά, κατατέθηκε το ελλιπές και προβληματικό σχέδιο του κ. Χαμακιώτη σε μια έκθεση μόλις 36 σελίδων, χωρίς συνοδευτικά επίσημα έγγραφα πιστοποίησης των υπολογισμών κ.λπ. («Αλλο ένα αμφιλεγόμενο “Σχέδιο εξυγίανσης” του πολύπαθου Γηροκομείου», «Εφ.Συν.» 26.9.2022).
Αντίθετα, όμως, από την τελματωμένη κατάσταση του πλούσιου Ιδρύματος, ο νέος πρόεδρος (διορίστηκε τον Νοέμβριο του 2021) είχε ήδη καταφέρει να εξασφαλίσει μεγάλη άνθηση στην προσωπική εταιρεία του που συστάθηκε κάποιους μήνες πριν και συγκεκριμένα στις 5.1.2021, με αντικείμενο την «παροχή επιχειρηματικών συμβουλών διαχείρισης» και κεφάλαιο 500 ευρώ. Η ΔΗΠΕΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, όπως εμφανίζεται στο ΓΕΜΗ, έχει μοναδικό εταίρο και διαχειριστή τον προσωρινό πρόεδρο, ενώ η ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας Χαμακιώτη είναι το email υπαλλήλου του λογιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, του Π.Ν.
Η μεγάλη δραστηριότητα της εταιρείας εξηγεί ίσως το γιατί ο πρόεδρος είναι τόσο ακριβοθώρητος στο ίδρυμα που θέλει να εξυγιάνει. Μόνο από τις απευθείας αναθέσεις των Α.Ε. του Δήμου Αθηναίων η εταιρεία του έχει αποκομίσει ήδη τουλάχιστον 134.000 ευρώ. Αναθέσεις που μόνο από τις περιγραφές του «έργου» κάθε άλλο παρά συνηγορούν σε πρώτες ανάγκες του Δήμου Αθηναίων.
● 1/2/2021 από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής τού Δ.Α. ποσό 20.000 ευρώ
● 5/2/2021 από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ ποσό 19.800 ευρώ
● 26/3/2021 (ξανά) από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής τού Δ.Α. ποσό 20.000 ευρώ
● 19/7/2021 από την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης ποσό 15.000 ευρώ
● 16/3/2022 (ξανά) από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ ποσό 30.000 ευρώ
● 20/7/2022 από τη δημοτική Μονοπρόσωπη Α.Ε. Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ελευσίνας ποσό 30.000 ευρώ
Οι αιτιολογίες που συνοδεύουν όλα αυτά τα ποσά είναι γενικά η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για: υποστήριξη του συστήματος απόδοσης, παρακολούθηση του προϋπολογισμού των έργων και δράσεων του Δ.Α., ανάλυση τήρησης διαδικασιών, παροχή εξειδικευμένων (!) υπηρεσιών, συμβουλευτική υποστήριξη κ.λπ.
Κι ενώ δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες από τότε που έσκασε το σκάνδαλο Πάτση και το σχετικό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για τα χρέη Πάτση στο Γηροκομείο, ο κ. Χαμακιώτης, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον βουλευτή της Ν.Δ. που κερδοφορεί σε βάρος συμπολιτών μας, δήλωσε ότι τα ενοίκια που χρωστάει ο κ. Πάτσης (165.000 ευρώ) στο Γηροκομείο καταβάλλονται στο ελληνικό Δημόσιο!
Καθημερινά, λοιπόν, προκύπτουν νέα στοιχεία για το πώς ακριβώς «εξυγιαίνεται» το τόσο πλούσιο και τόσο λεηλατημένο ίδρυμα και πώς ακριβώς εκλαμβάνει τον ρόλο του ως εποπτεύοντος ο Δήμος Αθηναίων. Η «Εφ.Συν.» παρακολουθεί εδώ και χρόνια τη φθίνουσα πορεία του Γηροκομείου, αλλά το τελευταίο πράγμα που φαίνεται να απασχολεί τις διοικήσεις του είναι η ορθή και με διαφάνεια διαχείριση της τεράστιας περιουσίας προς όφελος των ηλικιωμένων και των εργαζομένων του. Η αφαίμαξη της περιουσίας είναι ευθεία προσβολή και προς όλους εκείνους που δώρισαν τις περιουσίες τους. Διοικήσεις με βαριές καταδικαστικές αποφάσεις, αλλεπάλληλες «προσωρινές» διοικήσεις που ποτέ δεν ολοκληρώνουν τις αρχαιρεσίες για τις οποίες υποτίθεται ότι διορίζονται, στρατοί «κολλητών» πάσης φύσεως και άκρατος νεποτισμός.
Κι ενώ δεν φαίνεται να κοπάζει ο θόρυβος για τη σκανδαλώδη διαχείριση, εμβρόντητοι έμειναν όσοι διάβασαν στο «Documento» τις σοβαρότατες ποινικές εμπλοκές του Γ. Βαρδινογιάννη, που διορίστηκε από τον δήμαρχο στην προσωρινή διοίκηση ως υπεύθυνος ακινήτων (!), όταν εναντίον του εφοπλιστή εκκρεμούν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για υπεξαίρεση πολλών εκατομμυρίων ευρώ για πράξη που φέρεται να τελέστηκε το 2003, καταγγέλθηκε το 2007 και μόλις χθες, μετά από 16 ολόκληρα χρόνια –λόγω αλλεπάλληλων αναβολών και ασθενειών δικαστών–, εκδικάστηκε και ο Γ. Βαρδινογιάννης καταδικάστηκε σε έξι χρόνια κάθειρξη.
Η κατασκευή «Παρατηρητηρίου» με αλλαγή του νόμου
Με τον νόμο 4262/2014 είχε προβλεφθεί η εξυγίανση των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων με συναίνεση των πιστωτών σε ποσοστό 80% με την έγκριση και την εποπτεία διαφανούς διαχείρισης του σχεδίου εξυγίανσης από το «Παρατηρητήριο Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας». Το Παρατηρητήριο συγκροτείται από πρόσωπα κύρους, όπως σύμβουλος Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Μόλις ο Δήμος Αθηναίων πέτυχε να ορίσει δικαστικά προσωρινή διοίκηση της επιλογής του, άλλαξε ο νόμος για την εξυγίανση:
Α) Το ποσοστό συναίνεσης των πιστωτών κατέβηκε στο 60% και αρκούσαν μόνο τα χρέη σε Δημόσιο και ΕΦΚΑ.
Β) Η συμβολή του Παρατηρητηρίου περιορίστηκε σε απλή γνωμοδότηση, ώστε κι αν υπάρξει αρνητική γνωμοδότηση να μπορεί να εγκριθεί το σχέδιο εξυγίανσης.
Γ) Η εποπτεία των κληροδοτημάτων πέρασε στους δήμους.
Επομένως, εποπτευόμενος και εποπτεύων ταυτίζονται! Συστήθηκε λοιπόν από αρεστούς το Παρατηρητήριο στις 14/10 και αντί συμβούλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου τοποθετήθηκε μία απλή διοικητική υπάλληλος (επίτροπος του Δ.Α. στο ίδρυμα), ενώ η συζήτηση έγκρισης του σχεδίου έγινε σε χρόνο-ρεκόρ, στις 20 Οκτωβρίου.

Αντα Ψαρρά
Πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: